امروز دنیا تشنه شناخت مبانی اسلام و شیعه است

به گفته نوریان، امروز دنیا تشنه شناخت مبانی اسلام و شیعه است که نمونه اخیر آن برنامه های عاشورایی در نقاط مختلف دنیا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، نوریان معاون وزارت امور خارجه در آیین اختتامیه سوگواره بین المللی فیلم و عکس راوی عشق با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه خدمت گفت: علیرغم اینکه دهه ها اسلام هراسی در بسیاری از کشورها در جریان بوده امروز دنیا تشنه شناخت مبانی اسلام و شیعه هستند که نمونه اخیر آن برنامه های عاشورایی در نقاط مختلف دنیا است.


وی با بیان اینکه دنیا تشنه شناخت مبانی و مکتب عاشورا است، گفت: ابتکار اجرای آفرینواره فیلم و عکس راوی عشق که بعد بین المللی دارد در همین راستا است و امید می رود از تمام کشورهای اسلامی و غیر اسلامی علاقمندان برای مراسم بی نظیر را به دنیا مخابره کنند.


به گفته نوریان، تاثیری که‌در جلوه های ویژه وجود دارد بسیار متفاوت است و به طور نمونه رژیم اسرائیل هفت دهه جنایات بسیاری انجام داده و تاثیر عکس و فیلم خبرنگاران و عکاسان موجب شده که دنیا بیشتر متوجه این جنایات شده است.


وی به ظرفیت های دینی و فرهنگی استان زنجان به جهت این رخداد مهم در روزهای هشتم و یازدهم محرم اشاره کرد و گفت: آنچه جریان های سیاسی مغرض از ایران در اذهان عمومی ایجاد کرده ناعادلانه است و وزارت امور خارجه در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت هنر برای اصلاح این تصویر کمک بگیریم.


به گفته وی، وزارت خارجه در بخش های دینی، دانشگاهی، ایران شناسی، علمی، ورزشی و انجمن های دوستی خواهر خانگی به عنوان دستگاه تسهیل گر است. دفتر وزارت امور خارجه در استان زنجان فعال است و هر اندازه ارتباط ما بیشتر باشد برنامه های خود را تدوین و با تعیین اولویت ها کارها را پیش برد.


معاون وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه تصاویر گردآوری شده در این آفرینواره را در نمایشگاهی به تصویر درآوریم از سفیران خارجه مقیم ایران درخواست کنیم بازدید کنند، گفت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان تفاهم نامه با فرهنگ و ارشاد منعقد کرده است.

کد خبر 1773473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha