موکب‌های مرز خسروی از اول ماه صفر کار خدمت‌رسانی به زوار را آغاز خواهند کرد

مراد پور گفت: تعدادی از موکب‌های استان از اول صفر کار خدمات‌رسانی به زوار اربعین را در مرز خسروی آغاز خواهند کرد.

فهام مرادپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره با تمهیدات لازم برای برپایی مراسم اربعین،گفت:مواکب ایرانی از اول تا ۲۵ ماه صفر باید فعال باشند و به مردم خدمت‌رسانی کنند.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: فعالان فرهنگی که قصد برپایی موکب فرهنگی در ایام اربعین را دارند، باید با مراجعه به کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان و دریافت تائیدیه، نسبت به دریافت پروانه موکبداری از طریق سامانه موکبداری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان اخذ پروانه موکبداری صرفا تا ساعت ۲۴ امشب (۳۰ تیر) مهلت دارند در سامانه موکبداری ثبت‌نام  و یا نسبت به تمدید پروانه اقدام کنند، خاطر نشان کرد: اخذ مجوز برای برپایی موکب برای هر نوع خدمت‌رسانی به زوار اربعین هم در حوزه تغذیه و هم در حوزه اسکان زوار ضروری است لذا متقاضیان راه‌اندازی موکب و نیز صاحبان موکب‌هایی که پروانه‌ آن‌ها منقضی شده، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به آدرس http://mokeb.atabat.org نسبت به دریافت مجوز و یا تمدید پروانه موکبداری خود اقدام کنند.

مرادپور تصریح کرد: اهالی استان به ویژه خیران برای کمک به این موکب‌ها می‌توانند مبالغ اهدایی را به ستاد عتبات عالیات انجام داده و یا به صورت مستقیم در اختیار این موکب‌ها قرار دهند.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: تاکنون پروانه ۱۰۵ موکب تایید و پروانه ۱۱۹ موکب دیگر در دست اقدام است و ۱۸ موکب نیز تایید نشده‌اند که ایرادات آنها برای اصلاح به اطلاع متقاضیان ثبت این موکب‌ها رسیده است.

وی در پایان افزود: استان کرمانشاه افتخار این را دارد که سهم بسیار بالایی در میزبانی از زوار عتبات عالیات در طول سال، به ویژه در ایام اربعین دارد.

کد خبر 1773511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha