ساخت ۲۷۵۰ واحد مسکونی مددجویان گلستانی در دولت سیزدهم

طاهری زاده گفت: در مدت سه سال گذشته، ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی گلستان ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علیرضا طاهری زاده امروز (شنبه ۳۰ تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان و توانخواهان معلول، گفت: ۶۰ هزار معلول در استان وجود دارد که ماهانه ۲۳ میلیارد تومان به این افراد پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: هفت هزار زن سرپرست خانوار و ۲۰ هزار معناد بهبود یافته نیز از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.

وی ادامه داد: در مدت سه سال گذشته، چهار و نیم میلیارد تومان برای مناسب سازی فضای منازل معلولان جسمی و حرکتی پرداخت شده است.

طاهری زاده همچنین از پرداخت ۱۰ میلیارد تومان برای خرید اندام مصنوعی و ۳۵ میلیارد تومان برای خرید وسایل کمک توانبخشی در مدت سه سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به مسکن و اشتغال مددجویان، گفت: در مدت سه سال گذشته، ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی ساخته و تکمیل شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان اظهارداشت: در هفته بهزیستی نیز ۱۶۶ واحد مسکونی به صورت متمرکز افتتاح می شود.

وی، پرداخت ودیعه مسکن را نیز یکی از اقدامات حمایتی بهزیستی در بخش مسکن مددجویان بیان کرد و گفت: در سه سال گذشته ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲۱ میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای ودیعه مسکن مددجویان پرداخت شده است.

طاهری زاده با اشاره به ایجاد چهار هزار و ۷۵۳ شغل در سه سال گذشته، افزود: در این مدت برای سه هزار و ۸۶۹ مددجو نیز بیمه جدید ثبت شده است.

وی مستقل کردن فرزندان ۱۸ سال تحت پوشش مراکز بهزیستی را یکی از دغدغه ها خواند و گفت: برای استقلال هر فرزند ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

کد خبر 1773539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha