دومین «جشنواره میراث مسلمانان» در نیویورک برگزار شد

مسلمانان در شهرستان «سافک» واقع در ایالت «نیویورک» آمریکا دومین «جشنواره میراث مسلمانان» را برای ترویج فرهنگ صلح و دوستی و همچنین معرفی محصولات حلال برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «longisland.news۱۲»، مسلمانان در شهرستان «سافک» واقع در ایالت «نیویورک» آمریکا دومین «جشنواره میراث مسلمانان» را برگزار کردند.

این جشنواره روز ۲۰ جولای (شنبه ۳۰ تیر) در منطقه «لیندن‌هرست» برگزار شد.

«لامعه الکولی»، برگزارکنندهاین جشنواره گفت: مسلمانان از سراسر جهان در این جشنواره دور هم جمع شده‌اند تا پیام وحدت و صلح را به جهانیان برسانند.

وی افزود: این جشنواره نه فقط یک رویداد مذهبی بلکه برنامه‌ای برای بزرگداشت بشریت است؛ رویدادی برای آگاهی بخشی و برای این که بگوییم اگرچه ما تفاوت‌هایی با هم داریم، اما همدیگر را دوست داریم.

 الکولی گفت:جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم نه تنها متشکل از مسلمانان، بلکه شامل افرادی با ادیان مختلف مانند یهودیت و مسیحیت است و همه ما وظیفه داریم تا برای گسترش عشق به یکدیگر کمک کنیم.

وی تصریح کرد که برگزاری چنین رویدادهایی به منظور ایجاد انسجام و وحدت نه تنها برای جامعه مسلمانان بلکه برای همه جوامع دیگر امری واجب و ضروری است و همه باید به برگزاری چنین مراسمی اهتمام بورزند.

بیش از ۵۰ فروشنده در دومین جشنواره میراث مسلمانان که یک جشنواه چندفرهنگی است، حضور داشتند.

آنها اقلام و کالاهای فرهنگی خود را برای ده‌ها بازدیدکننده که در این مراسم شرکت کرده بودند به نمایش گذاشتند.

به گفته الکولی یکی از مهم‎ترین اهداف این جشنواره معرفی محصولات و کالاهای حلال به غیرمسلمانان برای ترویج فرهنگ حلال در جامعه است.

«استفانی کوریاس» از «لیندن‌هرست» که از شرکت‌کنندگان در این مراسم بود رد این باره گفت: حس بسیار خوبی است که اینجا در این رویداد با مسلمانان هستم و احساس خوبی دارم که بخشی از جامعه اسلامی هستم.

برگزارکنندگان جشنواره میراث مسلمانان قصد دارند این جشنواره را به یک رویداد سالیانه در جامعه تبدیل کنند.

به گفته آنها قرار است این جشنواره هر سال در ماه جولای که ماه میراث مسلمانان در «لانگ‌آیلند»، جزیره و بخشی از ایالت نیویورک است، برگزار شود.

کد خبر 1773562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha