برگزاری جشنواره سالانه هنرهای اسلامی در دانشگاه «هیوستون» آمریکا

انجمن هنرهای اسلامی اعلام کرده است که یازدهمین جشنواره سالانه هنرهای اسلامی در دانشگاه «هیوستون» واقع در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «.shabestan.news»، انجمن هنرهای اسلامی اعلام کرده است که یازدهمین جشنواره سالانه هنرهای اسلامی در دانشگاه «هیوستون» واقع در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می‌شود.

این جشنواره دو روزه کار خود را از ۹ نوامبر (شنبه ۱۹ آبان) آغاز می‌کند و در روز ۱۰ نوامبر (یکشنبه ۲۰ آبان) پایان می‌یابد.

انجمن هنرهای اسلامی هر ساله رویدادها و کلاس‌هایی را با هدف ارتقای درک فرهنگ اسلامی برگزار می‌کند.

این انجمن علاوه بر سازماندهی این رویدادها، میزبان جشنواره دو روزه سالانه آثار هنرمندان نوظهور و دانشجویان است.

جشنواره سالانه هنرهای اسلامی در سال‌های گذشته میزبان هزاران شرکت کننده بوده است.

امسال این رویداد علاوه بر نمایش هنرهای تجسمی، جشنواره فیلم، یک نمایش کمدی، یک سمینار آکادمیک در مورد هنر اسلامی با حضور اساتید دانشگاه هیوستون برگزار می‌کند.

یک میزگرد هم در این مراسم برای بررسی وضعیت فعلی هنرهای اسلامی در آمریکا تشکیل خواهد شد و همچنین یک نمایشگاه از خوشنویسی و نقاشی هم برگزار می‌شود.

«شاهین رحمان»، رئیس انجمن هنرهای اسلامی هیوستون در این باره گفت: این جشنواره بستری را برای تقویت درک فرهنگی فراهم می‌کند و زیبایی و وحدت موجود در تنوع را برجسته می‌کند.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این رویداد، ایجاد ارتباط بین جوامع و نشان دادن غنای هنر اسلامی است.

رحمان گفت: این جشنواره تا کنون در «مسجدالسلام» برگزار می‌شد اما این بار تصمیم گرفته شد تا با همکاری این مسجد، جشنوراه هنرهای اسلامی برای اولین بار در دانشگاه هیوستون برگزاری شود تا افراد بیشتری امکان استفاده از آن را داشته باشند.

رئیس انجمن هنرهای اسلامی هیوستون افزود: هنر اسلامی نمونه‌ای از زیبایی‌هایی است که در دین اسلام وجود دارد و لازم است تا مخاطبان به ویژه غیرمسلمانان با این زیبایی‌ها از طریق هنر آشنا شوند تا دیدگاه آنها نسبت به دین اسلام و مسلمانان که تبلغیات منفی نسبت به آنها بسیار وجود دارد، تغییر کند.

این رویداد که به طور رایگان در سالن کنفرانس دانشگاه هیوستون برگزار می‌شود پذیرای همه افراد جامعه و علاقه‌مندان به هنر اسلامی خواهد بود.

کد خبر 1782179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha