عزادارای موکب بنی اسد به مناسبت مراسم سالروز دفن شهدای کربلا

شهر کربلا و آستان مقدس حسینی در روز سیزدهم ماه محرم الحرام شاهد عزاداری موکب بنی اسد برای سالروز دفن اجساد شهدای کربلا بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السومریه نیوز، شهر کربلا در سیزدهم ماه محرم الحرام شاهد برگزاری مراسم سوگواری موکب بنی اسد و عشایر عراقی به مناسبت دفن پیکرهای شهدای کربلا بود.

سعید زمیزم، مورخ کربلایی درباره برگزاری این مراسم توسط  اهالی کربلا گفت:  تاریخچه مواکب عزاداری ویژه روز دفن  سید الشهدا(س) به اوایل قرن بیستم باز می‌گردد. زمانی که «سید جوداء المحنا»، یکی از سرشناسان شهردست به این اقدام زد و قبیله بنی اسد را در کربلا جمع کرد و به نزد قبور امام حسین (ع) و برادرش عباس (ع) رفتند.

وی افزود: این مراسم هر سال تا سال ۱۹۷۰ ادامه یافت تا اینکه محدودیت‌ها از سوی رژیم سابق اعمال شد و پس از آن به طور کامل به پایان رسید.

پس از سقوط رژیم صدام در سال ۲۰۰۳، این مواکب، مراسم سیزدهم محرم الحرام را به شکلی گسترده‌تر و با مشارکت تمام قبایل عراق انجام می‌دهند.

در منابع تاریخی آمده است که اولین کسی که پس از واقعه کربلا برای دفن اجساد مطهر وارد کربلا شد، قبیله بنی اسد بود، سپس امام سجاد (ع) از کوفه به کربلا رسید تا اجساد مطهر را دفن کند.

کد خبر 1773569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha