نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و پرکننده دیگر سنگرها است

حجت الاسلام رستمی گفت: اگر امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر است و به عنوان یک رهبر سیاسی در شهر شناخته می‌شود، تا سیاست الهی را پیاده کند، می‌تواند پرکننده همه سنگرها، مساجد و پایگاه‌ها هم باشد. 

حجت الاسلام «عابدین رستمی»، امام جمعه قروه کردستان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در آستانه پنجم مرداد (سالروز نخستین نماز جمعه کشور) درباره فضیلت و جایگاه نماز جمعه، اظهار کرد: ریشه و رکن اصلی جایگاه نماز جمعه آموزه‌ها و اندیشه‌های متعالی اسلام است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان پایگاه سیاسی، اجتماعی و عبادی که مورد تاکید ویژه ائمه معصومین و امامین انقلاب است، افزود: نماز جمعه محل اجتماع مردم و محل تبادل اطلاعات است و کسی که یک روز در هفته در  این پایگاه اجتماع داشته باشد و آنچه را که مربوط به حوزه فردی و اخلاقی، معنویت است، بشنود، غباری از دل پاک می‌کند. 

حجت الاسلام رستمی گفت: شرکت کنندگان در نماز جمعه نسبت به مسائل کلان کشور، جهان اسلام و نظام بین الملل آشنا و آگاه می‌شوند و همچنین استفاده از توان و استعداد جوانان و نوجوانان و زنان در این عرصه و برپایی میز خدمت می‌تواند جز زیبایی‌های نماز جمعه باشد.

امام جمعه قروه اظهار کرد:  توصیه مهم دین به همین مساله است که مردم اجتماع پیدا و هم غبار از دل پاک کنند و برنامه ریزی و اندیشه ورزی نسبت به تحولات روز و آینده شود. این‌ موارد از فضیلت‌ها و مزیت‌های نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یک واجبی اجتماعی است نه فردی و اثرات اجتماعی خاص خود را در حوزه‌های مختلف دارد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه، ذخیره، توفیق و سنگر است و در واقع اساس فرماندهی سنگرهای دیگر هم از اینجا رقم می‌خورد.

حجت الاسلام رستمی گفت: اگر امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر است و به عنوان یک رهبر سیاسی در شهر شناخته می‌شود، تا سیاست الهی را پیاده کند، می‌تواند پرکننده همه سنگرها، مساجد و پایگاه‌ها باشد. 

وی در پایان اظهار داشت: نماز جمعه محل ائتلاف قلوب است و با خیلی از اجتماعات، شوراهای اداری و گعده‌های سازمان متفاوت است. طبیعتاً این فضیلت‌ها و محاسن کار امام جمعه و خادمین این عرصه را سنگین‌تر می‌کند.

کد خبر 1773595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha