تظاهرات علیه «نتانیاهو» در مقابل ساختمان کنگره آمریکا

فعالان مخالف جنگ اسراییل در غزه و حمایت واشنگتن از متحد خاورمیانه‌ای خود قصد دارند همزمان با حضور نخست وزیر اسرائیل در آمریکا، تظاهراتی را در مقابل ساختمان کنگره آمریکا برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، فعالان مخالف جنگ اسراییل در غزه و حمایت واشنگتن از متحد خاورمیانه‌ای خود قصد دارند روز ۲۴ جولای (چهارشنبه ۳  مرداد) همزمان با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در آمریکا، تظاهراتی را در مقابل ساختمان کنگره آمریکا برگزار کنند.

پلیس انتظار حضور تعداد زیادی از تظاهرکنندگان در مقابل ساختمان کنگره را دارد و در حال انجام تمهیدات امنیتی بیشتری در این زمینه است.

با این وجود پلیس اعلام کرده است که نشانه‌هایی از هیچ تهدید بالقوه در این تظاهرات وجود ندارد.

نتانیاهو این هفته برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره آمریکا در واشنگتن حضور پیدا می‌کند وانتظار می رود که با «جو بایدن»، رئیس جمهورب آمریکا دیدار کند.

به گفته فعالان حامی فلسطین، آمریکا ماه‌ها اعتراض گروه‌های طرفدار فلسطین و دانشجویان نسبت به حمایت واشنگتن از اسرائیل را در بحبوحه جنگ این رژیم در غزه سرکوب کرده است.

مقامات بهداشتی غزه اعلام کرده‌اند که جنگ اسرائیل در این منطقه منجر به کشته شدن دست‌کم ۳۸ هزار و ۹۸۳ فلسطینی شده، در حالی تقریبا تمام جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه آواره شده و در گرسنگی به سر می‌برند.

بایدن اخیرا از مذاکرات برای آتش بس حمایت کرده ، اما به حمایت نظامی از اسرائیل ادامه داده است.

انتظار می‌رود ائتلافی از گروه‌های مختلف در تظاهرات روز چهارشنبه علیه حضور نتانیاهو در آمریکا شرکت کنند که از جمله آنها می‌توان به «اکنون برای توقف جنگ و پایان دادن به نژادپرستی عمل کن» (ANSWER)، گروه صلح و حقوق بشر به رهبری زنان (Code Pink) و دیگر گروه‌های فلسطینی مانند «مرکز جامعه فلسطینی- آمریکایی» و گروه‌های یهودی از جمله «صدای یهودی برای صلح» اشاره کرد.

Code Pink به رویترز گفت که سازمان‌دهندگان اتوبوس‌هایی را برای مدافعان حقوق بشر ترتیب داده‌اند که از ایالت‌های متعدد در سراسر کشور به واشنگتن بیایند.

پلیس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زیادی از تظاهرکنندگان در این تظاهرات حاضر شوند و برنامه ما شامل اضافه کردن افسران بیشتر است.

حامیان فلسطین خواستار تشکیل خط قرمز مردمی در اطراف ساختمان کنگره در روز چهارشنبه شدند، جایی که تظاهرکنندگان از دولت آمریکا به دلیل عبور از «خط قرمز» در حمایت از اسرائیل با وجود تلفات جنگ انتقاد خواهند کرد.

حدود ۲۳۰ کارمند ناشناس کنگره آمریکا از ۱۲۲ دفتر، نامه‌ای را امضا کردند که هفته گذشته علنی شد و از روسای خود خواستند که سخنرانی نتانیاهو در روز ۲۴ جولای در کنگره را تحریم کنند.

این در حالی است که اخیرا دفتر دادستانی دیوان کیفری بین المللی درخواست حکم بازداشت نتانیاهو را به دلیل جنایات جنگی ارائه داده بود.

تظاهرات در آمریکا از زمان شروع جنگ در غزه شامل راهپیمایی ها، انسداد پل‌ها و جاده‌ها در نزدیکی ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها در چندین شهر همراه با برپایی اردو در محوطه‌های دانشگاهی بوده است.

کد خبر 1773695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha