جذب۳۷هزار مددجو در دولت سیزدهم/۸۰مددجوی مازندرانی خانه دار می شوند

بریمانی گفت: ۸۰ مسکن مددجویی و ۵۶ طرح اشتغال زایی همزمان با هفته بهزیستی در استان مازندران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، فریبا بریمانی- مدیرکل بهزیستی مازندران دردیدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران به مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه به حرمت تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه های هفته بهزیستی امسال با ابلاغ مرکز از ۳۰تیرماه تا پنجم مرداد ماه برگزار می شود، اظهار کرد: ۷۲هزار خانواده با بعد ۱۱۲ هزار نفر شامل: معلولین، زنان سرپرست خانوار، ایتام و ... تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی غیر از اینکه به جامعه هدف خدمات مستمر و غیر مستمر ارائه می دهد وظایف دیگری نظیر آگاه سازی و مشاوره را عهده دار است، افزود: تا به امروز یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر از مردم استان از خدمات مشاوره ای و حمایتی و مراقبتی بهره مند شدند.

بریمانی با بیان اینکه ۳۹۳هزار نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استان بهره می گیرند، گفت: هیچ مددجویی پشت نوبت دریافت خدمات مستمری قرار ندارد.

جذب۳۷هزار مددجو در دولت سیزدهم/۸۰مددجوی مازندرانی خانه دار می شوند

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۳۷هزار نفر مددجوی جدید جذب بهزیستی استان شدند، خاطرنشان شد: دوسال است مددجویی در نوبت تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی نیز قرار ندارد.

بریمانی با اشاره به درخشش بهزیستی مازندران در جشنواره شهید رجایی، گفت: ۶۱ هزار و ۷۰ نفر هستند که ۶۳ درصد آنان را مردان و ۳۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و ۱۷هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰فرزند نیز در مراکز نگهداری سازمان و بخشی نیز در خانواده های امداد بگیر مراقبت می شوند، یادآورشد: ۸۰۰موسسه مرکز شبانه روزی و روزانه با مجوز بهزیستی استان فعالیت دارند.

بریمانی به فعالیت ۱۹مرکز نگهداری کودکان و ۲۲۰مرکز مشاوره خانواده در استان اشاره کرد و افزود: در بحث پیشگیری از اعتیاد، درمان و سالم سازی و توانمندسازی این قشر نیز فعالیت های ارزشمندی در دست اقدام و اجراست.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته بهزیستی با شعار «نهضت حسینی خدمت مردمی» درحال اجراست، گفت: ۱۹مرکز اورژانس اجتماعی و هشت پایگاه خدمات اجتماعی در استان فعالیت دارند.

بریمانی با بیان اینکه عمده تماس هابا مرکز مداخله در بحران یا همان خط ۱۲۳ بحث کودک آزاری، کودکان کار، مشکلات خانوادگی و خودکشی است، افزود: تلاش شده با مداخله کارکنان بهزیستی مشکلات مطروحه با این خط ارتباطی مرتفع و سطح سلامت اجتماعی جامعه افزایش داده شود.

وی یادآورشد: ۸۰ مسکن مددجویی و ۵۶ طرح اشتغال زایی همزمان با هفته بهزیستی در استان مازندران افتتاح می‌شود.

کد خبر 1773930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha