آبادانی شهر و محله نیازمند مسجدمحوری است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: مسجد باید بخاطر آبادانی شهر و محله بی حاشیه باشد و اجرای همه برنامه های فرهنگی و مذهبی و ملی باید در داخل مساجد برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد استان آذربایجان غربی امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان خوی از کانون‌های شهر دیزج دیز بازدید و طی جلسه ای با مدیران کانون شهر دیزج دیز، مشکلات کانون های این شهر را با حضور فیروز احمدی نژاد، شهردار شهر دیزج دیز بررسی کرد.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد استان آذربایجان غربی، در این جلسه با اشاره به فرمایشات حضرت آقا در سال ۸۰ که مراقب شبیخون فرهنگی و ناتو فرهنگی باشید، گفت: متاسفانه حضور نوجوانان و جوانان در مسجد نسبت به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ کمرنگ شده و یکی از عوامل این فاصله پیشرفت فضای مجازی در بین این قشر و عدم کنترل خانواده ها است.

وی افزود: مسجد باید بخاطر آبادانی شهر و محله بی حاشیه باشد و اجرای همه برنامه های فرهنگی و مذهبی و ملی باید در داخل مساجد برگزار شود.

رضایی حضور امام محله  را مهم عنوان کرد و گفت: بیشتر امام جماعت های حضورشان محدود به نماز و اجرای برنامه ها است ولی حضور امام محله مهم بوده که در تمام موقعیت ها حضور فعال داشته باشد و به بهانه های مختلف نوجوانان و جوانان را جذب مسجد کند.

وی ادامه داد: در دولت شهید آیت الله رئیسی قانونی عنوان شد که مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد به عنوان مدیر فرهگی مسجد مطرح شود  که این موضوع می تواند در اجرای برنامه ها مهم بوده و امیدواریم دولت جدید به این موضوع نیز توجه و اهتمام ویژه داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد استان آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق آمارهای جدید  ۲۱ دستگاه متولی مسجد است، گفت: باید ارکان مسجد باهم هماهنگ و هم سو باشد تا بتوانیم در موضوع جدب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کنیم.

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهر دیزج دیز باید باهم هماهنگ شده و ذائقه دهه های مختلف را شناسایی و بر طبق آن در مسجد برنامه پیش بینی و اجرا کنند که مسابقات فوتسال محله ای در کانون های برخی شهرستان ها راه اندازی شده که می تواند در اینجاهم موثر واقع شود.

با وجود امکانات می توان جوانان را جذب مسجد کرد

فیروز احمدی نژاد، شهردار شهر دیزج دیز شهرستان خوی نیز در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه امکانات در کانون های فرهنگی و هنری کم است، گفت: با وجود امکانات می توان جوانان را جذب مسجد کرد و همچنین خانواده یکی از عوامل مهم در راستای برداشتن فاصله میان مسجد و جوانان و ایجاد حلقه عاطفی بین آن دو است.

وی ادامه داد: شهرداری دیزج دیز نیز برای اجرای برنامه های فرهنگی می تواند کمک حال کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد.

مسجد باید بخاطر آبادانی شهر و محله بی حاشیه باشد

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مدیران کانون حاضر در جلسه مشکلات خود را بیان کردند.

کد خبر 1773937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha