زیارت در صدر گردشگری‌های ایران

رفیعی با بیان اینکه در ایران گردشگری زیارتی در صدر گردشگری سیاحتی قرار دارد، گفت: بیش از ۵۰ درصد گردشگری ورودی و خروجی در کشور گردشگری مذهبی است.

«حرمت‌الله رفیعی»، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره آمار گردشگری مذهبی در کشور اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد گردشگری ورودی و خروجی در کشور گردشگری مذهبی است، در واقع توسعه خروجی گردشگری به خاطر عشق مردم به ائمه اطهار (ع) است و اغلب به کشور همسایه عراق و زیارت عتبات عالیات صورت می‌گیرد و متقابلا بیش از ۵۰ درصد گردشگری ورودی ما به مشهد الرضا و پس از آن شهر قم است؛ به همین دلیل گردشگری زیارتی ما اولی بر گردشگری سیاحتی ماست.

وی افزود: امیدواریم به مرور زمان بتوانیم شرایطی را مهیا کنیم تا هم ما از گردشگری زیارتی خود استفاده بهینه ای داشته باشیم و هم کشور عراق بتواند آن را نظام‌مند کرده تا زائران ائمه اطهار(ع) هم در عراق و ایران بتوانند از سفر زیارتی خود استفاده بهینه را داشته باشند.

حضور سه میلیون گردشگر مذهبی درمشهد، قم و شیراز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه سه مقصد گردشگری شیعیان کشورهای عربی به کشور ما سه شهر شیراز، قم و مشهد است، آیا آمار دقیقی از ورودی این گردشگران دارید؟ گفت: تا امروز بیش از سه میلیون به این سه شهر زیارتی مشرف شده اند. اولویت اول با اختلاف شهر مشهدالرضا، سپس قم و در نهایت زیارت شاهچراغ و شهر شیراز است.

تعداد گردشگران تازه مسلمان محدود است

رفیعی در پاسخ به این سئوال که برخی گردشگران به دلیل گرایش به مذهب شیعه به ایران سفر می کنند. آیا آماری از این افراد دارید؟ توضیح داد: تعداد این افراد محدود است و اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند، خارج از صنعت گردشگری هستند زیرا افرادی که در صنعت گردشگری کار می کنند، تخصص لازم را در این زمینه ندارند، بنابراین آماری در این موضوع ندارم.

ضرورت ایجاد بستر برای سهولت سفر اربعین

وی درباره برنامه های انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای اربعین امسال گفت: به اعتقاد من اربعین همانند سال های گذشته با حضور بیش از سه میلیون نفر برگزار خواهد شد. امیدوارم بستری فراهم شود تا مردم به سهولت این سفر زیارتی را انجام دهند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در پاسخ به این سئوال که آیا تسهیلاتی در خدمت زائران اربعین قرار می گیرد؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه از لحاظ ریلی محدودیت داریم امیدواریم ستاد اربعین در خصوص حمل و نقل جاده ای و سپس هوایی تسهیلاتی را در این خصوص در نظر بگیرد.

کد خبر 1774039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha