اعتراضات ضد اسرائیلی در بازی‌های المپیک پاریس

حامیان فلسطین قصد دارند زمانی که تیم فوتبال اسرائیل در بازی‌های المپیک پاریس به مصاف مالی می‌رود، اعتراض خود را از سکوهای ورزشگاه «پارک دو پرنس» نسبت به حضور رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «theguardian»، حامیان فلسطین قصد دارند زمانی که تیم فوتبال اسرائیل در بازی‌های المپیک پاریس به مصاف مالی می‌رود، اعتراض خود را از سکوهای ورزشگاه «پارک دو پرنس» نسبت به حضور رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

«سوزان شیلدز» از گروه «اروپا-فلسطین»، یک گروه فعال فرانسوی که پشت تظاهرات اخیر ضد اسرائیلی بوده است، گفت که حرکت اعتراضی در داخل استادیوم علیه نسل کشی در غزه برگزار خواهد شد.

یک منبع در وزارت کشور فرانسه گفت که هیچ تهدید خاصی برای بازی فوتبال اسرائیل و مالی که با حضور وزیر کشور «جرالد دارونین» برگزار می شود، وجود ندارد.

همچنین اعلام شده است که پلیس تدابیر شدید امنیتی را در اطراف ورزشگاه «پارک دو پرنس» برقرار خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی نیز برای مراسم افتتاحیه در پاریس خواهد بود و همچنین در مراسمی به مناسبت پنجاه و دومین سال حمله به ورزشکاران اسرائیلی در جریان بازی های مونیخ شرکت خواهد کرد.

هیئت‌های المپیک آزادند ورزشکاران را از حضور در مراسم افتتاحیه به خاطر نگرانی‌های امنیتی یا هر دلیل دیگری منع کنند، اما یک منبع وزارت کشور گفت که ورزشکاران از هر جایی از جمله اسرائیل در رژه کنار رودخانه‌ای که ورزشکاران از آنجا به ورزشگاه منتقل می‌شوند، شرکت خواهند کرد.

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با فرانس ۲۴ گفت که عمیقا با بنیامین نتانیاهو مخالف است، اما از حضور نخست‌وزیر اسرائیل در مراسم المپیک استقبال می‌کند.

کمیته المپیک فلسطین روز دوشنبه از کمیته بین‌المللی المپیک خواست اسرائیل را به دلیل نقض قطعنامه سازمان ملل در مورد حفظ آتش‌بس در غزه از از بازی‌ها حذف کند.

«توماس باخ»، رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت که این کمیته اجازه نخواهد داد که درخواست های ممنوعیت برای سیاسی کردن بازی‌ها انجام شود.

وی افزود: بازی‌های المپیک رقابتی است و مسابقات بین ورزشکاران است نه بین کشورها.

فلسطین یکی از کشورهای عضو سازمان ملل است که به رسمیت شناخته نشده، اما کمیته ملی المپیک فلسطین یک کمیته ملی المپیک به رسمیت شناخته شده است که از حقوق و فرصت های برابر با سایر کمیته های ملی المپیک برخوردار است.

کد خبر 1774043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha