احراز هویت یک شهید کرمانی در دارالرحمه شیراز

پیکر مطهر یکی دیگر از شهدای گمنام دارالرحمه شیراز شناسایی و به خانواده وی اطلاع‌رسانی شد.

سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان از احراز هویت یکی از شهدای گمنام مدفون در دارالرحمه شیراز خبر داد که از شهدای کرمان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: شهید "علی زراعت حرفه" اصالتاً اهل گلباف کرمان و فرزند دوم خانواده‌ای ۹ فرزند است که پدر شهید دو سال پیش از دنیا رفته است.

احراز هویت یک شهید کرمانی در دارالرحمه شیراز

مهدوی فرد خاطرنشان کرد: پیش از این نیز پیکر شهیدان عرب‌نژاد که جزو شهدای گمنام مسجد فائق تهران تدفین شدند، احراز هویت شد.

وی اظهار کرد: همچنین هویت شهدای گمنام دیگری که مربوط به استان کرمان هستند؛ در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان( شهید حمید ادیبی) مشکین‌شهر اردبیل (شهید علی خالقی) و اردل شهرکرد(محمدعلی کرباسی راوری) در سال‌های گذشته شناسایی شد.

وی ادامه داد: مادر شهید نیز عیدفطر امسال درگذشتند اما اعضای خانواده پنجشنبه هفته آینده ۱۱ مرداد به زیارت شهید در شیراز خواهند رفت.
شهید علی زراعت حرفه در ۵ شــهریور ۱۳۴۵ در روستای از توابع شهرستان کرمان به دنیا آمد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

وی ۲۱ فروردین ۱۳۶۲ در عملیات والفجریک در منطقه فکه به شهادت رســید و پیکر مطهرش در سال ۱۳۷۰ کشف و در دارالرحمه شیراز به عنوان شهید گمنام خاکسپاری شده و در نهایت در مردادماه ۱۴۰۳ با انجام آزمایش DNA شناسایی و امروز ۳ مردادماه ۱۴۰۳ خبر شناسایی پیکر مطهر شهید والامقام توسط مسئولین استان کرمان به برادران و خواهران شهید اطلاع رسانی شد.

گفتنی است؛ پیش از این نیز پیکرهای مطهر شهیدان علی معروف‌خانی و علیرضا رضایی که سال‌ها به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز بودند، شناسایی شد.

کد خبر 1774165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha