دیدار پوتین و اسد / بررسی تحولات منطقه خاورمیانه در مسکو

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و همتای روسی او ولادیمیر پوتین امروز(پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳) درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و تحولات منطقه در مسکو گفتگو می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در سفری کاری خود به روسیه با همتای روس خود« ولادیمیر پوتین» در مورد همه ابعاد روابط میان دو کشور گفتگو کرد.

دو طرف همچنین وضعیت خاورمیانه و تحولات پیش رو و جنبه های هماهنگی مشترک برای تعامل با تحولات را بررسی کردند.

 اسد با اشاره به اعتماد و اعتبار متقابل بین روابط دو کشور و ملت گفت: سوریه و روسیه چالش های سختی را پشت سر گذاشتند و توانستند بر آنها فائق بیایند. این مسئله نشانه رشد روابط دو کشور است.

بشار اسد دیدار خود با رئیس جمهور روسیه را برای بررسی درباره  سناریوهای مختلف با توجه به شرایط ژئوپلیتیک کنونی مهم توصیف کرد.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: سفر وی همزمان با هشتادمین سالگرد برقراری روابط بین کشورش و روسیه انجام شد.

پوتین نیز تاکید کرد: اوضاع در خاورمیانه در حال متشنج شدن است و گفتگو با رئیس جمهور سوریه فرصتی برای بررسی همه تحولات و سناریوهای احتمالی است، همچنین فرصت های امیدوارکننده ای برای اقتصاد و تجارت بین سوریه و روسیه وجود دارد. پوتین درباره بررسی روابط تجاری و اقتصادی بین مسکو و دمشق ابراز امیدواری کرد و گفت: هنوز سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد.

 رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در کرملین، پایتخت روسیه، با همتای سوری خود دیدار کرد و در آنجا دیداری را برای بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و تحولات منطقه با توجه به ادامه جنگ نوار غزه برگزار کرد.

کد خبر 1774224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha