نماینده ولی فقیه در استان البرز:

ارزش‌های جامعه اصول بنیادین و قوام جوامع هستند

فرهنگ یکی از تنگه های مهمی است که همواره منافقان به دنبال رخنه در آن هستند
ارزش‌های جامعه اصول بنیادین و قوام جوامع هستند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت حفظ مقدسات اسلامی گفت: ارزش های جامعه که اصول بنیادین و قوام جوامع هستند اگر از بین بروند سنگ روی سنگ بنا نمی شود و هویت جامعه از دست می رود؛ بی اعتباری مقدسات جامعه، هویت جامعه را مورد هدف قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۵ مرداد با توصیه خود ودیگران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از عناوین مجرمانه در قوانین اجتماعی که در ماده ۱۵ قانون اسلامی بخش تعزیرات « توهین به مقدسات است»که خداوند در قرآن کریم سوره بقره قوانین اسلامی و دینی را به عنوان امور مقدس خوانده است و توهین به مقدسات را جرم می نامند. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: تشدید مجازات نسبت به هتاکان برای ثبات جامعه مقرر شده است که البته در بعضی کشورها به عنوان آزادی بیان هر توهینی به مقدسات به این عنوان وجود دارد؛ آزادی بیان تا جایی امکان پذیر است که به آزادی دیگران لطمه ای وارد نکند. 

وی  با اشاره به اهمیت حفظ مقدسات اسلامی گفت: ارزش های جامعه که اصول بنیادین و قوام جوامع هستند اگر از بین بروند سنگ روی سنگ بنا نمی شود و هویت جامعه از دست می رود؛ بی اعتباری مقدسات جامعه، هویت جامعه را مورد هدف قرار می دهد.

وی با بیان این مطلب که گاهی دیده می شود عده ای دور هم جمع می شوند و نسبت به آیات الهی و مقدسات توهین می کنند و سخن بیهوده می گویند توضیح داد: دستور قرآن این است که با کسانی که دستورات قرآن را مورد تمسخر قرار می دهند ننشینید؛ چرا که بی تفاوت بودن در افراد حالت نفاق ایجاد می کند و نتیجه کار عقاب الهی است. 

به گفته امام جمعه کرج، هرکس در برابر بدعت ها و توهین ها سکوت کند مورد لعن خداست؛ پیامبر می فرمایند: هنگامی که بدعت ها در جامعه آشکار شد، عالم باید علم خود را آشکار کند یعنی سکوت جایز نیست؛ اینکه بر در چهارم نوشته شده است که خداوند خار می کند کسی را که به مقدسات دینی توهین می کند مطلب کمی نیست. 

وی با بیان این نکته که اهل تقوا نسبت به انتخاب دوستان خود بسیار دقیق هستند توضیح داد: امام علی(ع) در حکمت ۲۸۷ نهج البلاغه می فرمایند دوستانت سه دسته اند، اولی که دوستت، دومی دوست دوست تو و سومی دوست دشمن تو است همچنین دشمن تو سه دسته است، دشمن تو، دشمن دوست تو و دوست دشمن تو. 

۵ مرداد سالگشت اولین نمازجمعه و عملیات مرصاد 

امام جمعه کرج در تحلیل مناسبت های هفته اظهار کرد: ۵ مرداد سالگشت اولین نمازجمعه و عملیات مرصاد است. سالگشت عملیات مرصاد فرصتی است که گوشه ای از جریان نفاق به آن پرداخته شود، اما مختصر بر سر ارتش آزادیخواه ملی با نام ارتش فروغ جاویدان می توان اشاره کرد. چند عامل باعث شد که منافقین اقدام کنم. مهمترین آن تصور و تحلیل غلطی که از اوضاع ایران داشتند. 

وی ادامه داد: بیماران و مجروحان بیمارستان در اسلام آباد توسط منافقین مظلومانه سوختند، ادامه آن منافقان همان ها هستند که با دشمنان نظام پیوند می بندند و مردم را تشویق به مخالفت می کنند. 

به گفته وی، هوانیروز قهرمان ایران به فرماندهی شهدی صیاد شیرازی در قالب عملیات مرصاد منافین خدمت به خلق را نابود کرد؛ منافقین مردم بی گناه کشور را سوزاندند، کشتند و خیانت کردند. 

وی ادامه داد: تا زمانی که نفاق و منافق است نفوذ در دستگاه های فرهنگی دیده می شود و امروز در بحث فرهنگی بیشترین تنگه ها را شاهد هستیم که باید نسبت به آن توجه شود. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: اهمیت نمازجمعه و حضور در این فریضه الهی بسیار بالا است آنچنان که رسول خدا می فرمایند آیا می خواهی اهل بهشت را به تو نشان دهم؛ کسی که سرمای سخت و گرمای سوزان او را از حضور در نماز جمعه باز نمی دارد و هرکس که نمازجمعه را بدون آنکه ناچار باشد ترک کند منافق است. 

امام جمعه کرج عنوان کرد: نمازجمعه ثمره تحقق سال ها و تلاش برای برقرار نظام اسلامی است و یکی از محکم ترین سخنگاه ها است امام رضا می فرمایند که نمازجمعه همایشی فراگیر است و خداوند خواسته است که در این واسطه مردم را از کارهایی که به سود یا زیان آن ها است گوش دهند.

کد خبر 1774277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha