درخواست استرالیا، نیوزلند و کانادا برای آتش‌بس فوری در غزه

سران استرالیا، نیوزلند و کانادا در بیانیه ای مشترک خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، حفاظت از غیرنظامیان و افزایش کمک رسانی به مناطق مختلف غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، سران کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا امروز جمعه در بیانیه مشترکی خواستار آتش‌بس فوری در غزه و حفاظت از غیرنظامیان و افزایش کمک رسانی به بخش‌های مختلف نوار غزه برای رسیدگی به وضعیت انسانی شدند.

 سران این سه کشور در بیانیه خود تاکید کردند: رنج انسانی در غزه غیرقابل قبول است و نمی تواند ادامه یابد.

این سه کشور حمایت خود را از توافق آتش بس جامع مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند.

ین بیانیه مشترک از «اسرائیل» می خواهد تا به نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری پاسخ دهد و برای راه حل دو کشوری تلاش کند.

اشغالگران همه فراخوان‌ها و درخواست‌های بین‌المللی را نادیده می‌گیرند و نسل کشی در غزه را در دویست و نود و چهارمین روز متوالی ادامه می‌دهند و منازل و محله‌های مسکونی را در مناطق مختلف هدف قرار می‌دهند.

آخرین تماس ها دیروز، پنجشنبه، از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد صورت گرفت که وضعیت غزه را فاجعه بار دانست که از زمان روی کار آمدن خود در هیچ میدان جنگی شاهد آن نبوده است..

گوترش در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: این نبرد نظامی در غزه ماهیت آشفته ای دارد، زیرا از ساکنان خواسته می شود از شمال به جنوب بروند و سپس در مراکز پناهندگی خود مورد حمله قرار می گیرند.

وی با اشاره به وضعیت دشوار بشردوستانه افزود: سطح کمک‌ها با نیازها کاملاً نامتناسب است.

 وزارت بهداشت غزه در تازه ترین گزارش خود از افزایش شهدا و زخمی ها در جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پرده برداشت و اعلام کرد: از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۳۹ هزار و ۱۷۵ نفر شهید و ۹۰ هزار و ۴۰۳ نفر زخمی شدند.

کد خبر 1774278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha