تعهد ائتلاف «کواد» به برپایی دولت مستقل فلسطین

«ائتلاف کواد» شامل آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن بر تعهد خود مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، کشورهای «ائتلاف کواد» شامل آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن در بیانیه مشترکی امروز(دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳) تعهد خود را مبنی بر تشکیل کشور فلسطینی با در نظر گرفتن نگرانی‌های امنیتی اسرائیل در چارچوب «راه حل دو دولتی» که هدف آن دستیابی به صلح در خاورمیانه است، اعلام کردند.

 بیانیه کشورهای ائتلاف کواد بر لزوم توقف اقداماتی که فرصت راه حل دو کشوری مانند گسترش شهرک سازی اسرائیل و افراط گرایی خشونت آمیز از همه طرف ها را تضعیف می‌کند، تاکید دارد.

این کشورها همچنین نگرانی خود را در مورد تلفات گسترده غیرنظامیان و تشدید بحران انسانی در نوار غزه ابراز و اعلام کردند: آنچه در نوار غزه می گذرد، غیرقابل قبول است.

 در همین حال، بیانیه مشترک با اشاره به اهمیت آزادی همه گروگان‌های در اختیار حماس، تاکید کرد: این مسئله منجر به آتش‌بس فوری و طولانی‌مدت در غزه خواهد شد.

این کشورها همچنین خواستار افزایش ارسال کمک های بشردوستانه گسترده و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه دعوت کرد.

 در این بیانیه آمده است: این کشورها به قوانین بین‌المللی از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه پایبند هستند و از همه طرف‌ها خواسته است که به آن پایبند باشند.

این کشورها با ستودن قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل، از طرف های مسئول خواستند که به سرعت برای آزادی همه گروگان ها و آتش بس تلاش کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: این چهار کشور تعهد خود را به برپایی یک کشورمستقل فلسطینی به عنوان بخشی از راه‌حل دو کشوری اعلام کردند تا دو طرف بتواننند در صلح عادلانه و پایدار و امن زندگی کنند.

 همچنین از کشورهای دیگر از جمله کشورهایی که در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام قرار دارند، خواسته می شود تا تلاش‌ها را برای برآوردن نیازهای بشردوستانه غزه افزایش دهند و بر ضرورت حمایت جامعه بین‌المللی از روند بازسازی در نوار غزه در آینده تاکید کردند

 ازهفتم اکتبر گذشته، اسرائیل با حمایت مطلق آمریکا جنگی را در نوار غزه به راه انداخته است که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ هزار فلسطینی و بیش از ۱۰ هزار مفقود شده است.

کد خبر 1774707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha