دولت و مجلس برای رفع مشکلات باید در قامت یک پیکر واحد عمل کنند

حجت الاسلام کاظم صادقی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور نیاز به رعایت شرایطی است، ابراز کرد: یکی از الزامات موفقیت در این امر همدلی، هم‌افزایی و همکاری حداکثری آنهاست. دولت و مجلس باید در قامت یک پیکر واحد و کل منسجم عمل کنند و همه توان خود را در مسیر اهداف واحدی قرار دهند و به نحوی با هم هماهنگ شوند که خروجی آن هم‌افزایی حداکثری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان با اشاره به سبک زندگی اسلامی و تربیت صحیح در خانواده، گفت: یکی از شاخصه های تربیت صحیح، تکریم فرزند و توجه به شخصیت اوست.
امام جمعه جازموریان ضمن گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور، ابراز کرد: نمازجمعه، موهبت عظیم الهی است که نصیب ملت و مسلمانان شده است.
وی افزود: در پنجمین روز از مردادماه سال ۱۳۵۸، آغازین نماز جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امر امام خمینی (ره) و به امامت عالم مجاهد آیت‌الله سید محمود طالقانی در زمین چمن دانشگاه تهران برگزار شد از آن پس و تاکنون، نمازجمعه در سراسر کشور به پایگاه ترویج اندیشه‌های دینی، انقلابی مبدل والهام‌بخش نیروهای وفادار به نظام اسلامی گشت.
حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: نماز جمعه از ابتکارات نورانی دین بصیرت‌ محور اسلام است که با هدف تحقق آرمان‌های سیاسی، اجتماعی تشریع شده است.
خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: نمازجمعه علاوه بر رویکردهای عبادی، معرفتی و تربیتی به حکمت‌ها، مصلحت‌های سیاسی و اجتماعی همچون تقویت نظام اسلامی، حمایت از رهبری، آگاهی‌بخشی نسبت به جریان‌های معاند، خنثی‌سازی تبلیغات سوء دشمنان، امید دادن به مردم، وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت و انصاف، و صلح و هم‌زیستی نیز توجه جدی دارد.
وی عنوان کرد: به دلیل کارکردهای فوق‌العاده مهم و ظرفیت بالای نماز جمعه در انسان‌سازی، جامعه‌ پردازی و حتی تمدن‌سازی، این فریضه محوری بارها مورد عنایت و اهتمام مؤکد امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و امامان انقلاب بخصوص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانات خود، ابعاد مختلف فریضه نماز جمعه تبیین فرموده‌اند.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به ارکان چهارگانه تعاملات اجتماعی ائمه جمعه، خاطرنشان کرد: دانش، اخلاص، همدلی و تبیین، محور تعامل با توده های محور تعامل  مؤمن و پرشور مردمی به‌ویژه جوانان قرار گیرد، و ارتباط صمیمانه با علمای اعلام و دانشگاهیان و فرزانگان و مجموعه‌های انقلابی و همدردی با ایثارگران و ضعفای جامعه، همواره مدّ نظر باشد.
امام جمعه جازموریان تاکید کرد: همزمانی آغاز به کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم می‌توان به مثابه فرصتی پیش روی نظام سیاسی دانست که می‌تواند مسیر دستیابی به اهداف متعالی کشور را هموار سازد، فصلی نو برای خدمت و انرژی مثبت اولیه آغاز به کار این دو بازوی حکمرانی، امیدهای فراوانی را برای روزهایی خوب پیش روی کشور فراهم آورده است که حکایت از کار و تلاش دوچندان برای ساختن کشور و حل مشکلات مردم دارد.
وی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور نیاز به رعایت شرایطی است، ابراز کرد: یکی از الزامات موفقیت در این امر همدلی، هم‌افزایی و همکاری حداکثری آنهاست. دولت و مجلس باید در قامت یک پیکر واحد و کل منسجم عمل کنند و همه توان خود را در مسیر اهداف واحدی قرار دهند و به نحوی با هم هماهنگ شوند که خروجی آن هم‌افزایی حداکثری باشد.
حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس «بخش‌های مختلف نظام باید در کنار هم یک «کل» را تشکیل بدهند، یک «مجموعه واحد» را تشکیل بدهند.
خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: تلاش برای تعامل و همگرایی به‌معنای کنارگذاشتن مماشات و وظایف قانونی نیست بلکه به فرموده رهبری «اگر لازم باشد که یک کل از این‌ها به وجود بیاید، پس باید با هم تعامل داشته باشند باید همکاری و کمک کنند و نسبت به هم اغماض کنند، یک جاهایی بایستی به یکدیگر تذکر دهند.
وی عنوان کرد: کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی، شرط دیگر حرکت در مسیر همکاری حداکثری دو قوه است آن طور که مشخص است گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان ملت و رئیس‌جمهوری منتخب مردم متفاوت است و از دو جناح سیاسی متفاوت‌اند همین امر موجب شده نگرانی‌هایی در این زمینه به‌وجود آید.
حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: اگر قرار باشد خوی جناحی و سیاسی بر روابط این دو حاکم شود، بدون‌شک منازعات سیاسی اوج می‌گیرد و حاصل آن قفل‌شدن امور کشور خواهد بود و بروز حادثه ناگوار و پرهزینه‌ای که در برخی از ادوار گذشته نمونه‌هایی از تجربیات تلخ آن به‌خاطر مانده است.
امام جمعه جازموریان عنوان کرد: ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخص‌هایی را برای تشکیل کابینه دولت آینده ارائه دهند که توجه به این شاخص‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد.
حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان با اشاره به برگزاری بازی های المپیک  ۲۰۲۴در پاریس، بیان کرد: المپیک و حضور رژیم جعلی در آن مایه شرمساری جهانی است، بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ به طور رسمی از ۲۶ جولای ۲۰۲۴ (۵ مرداد ۱۴۰۳) تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و بازی‌های پارالمپیک از ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ (۷ شهریور ۱۴۰۳) آغاز و تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) ادامه خواهند داشت.
خطیب جمعه جازموریان ادامه داد: 
 المپیک پاریس ۲۰۲۴ در حالی آغاز به کار می‌کند که برافراشتن پرچم روسیه همچون دوره گذشته به‌دلیل جنگ علیه اوکراین در المپیک ممنوع است البته رژیم صهیونیستی علی‌رغم نسل‌کشی در غزه با ۸۸ ورزشکار عازم المپیک می‌شود. زیرا فیفا که قرار بود، جلسه رأی‌گیری تعلیق عضویت اسرائیل از مسابقات را برگزار کند خبر از تعویق این رأی‌گیری داد!.
وی اظهار کرد: نسل کشی رژیم خونریز صهیونیستی در غزه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های تاریخ شده است، برآوردهای رسانه‌ها از غزه حاکی از آن است که از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر سال گذشته یعنی از ۹ ماه پیش تا کنون، حدود ۳۵۰ ورزشکار در غزه بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. این رقم شامل حداقل۲۵۰ فوتبالیست نیز هست. رسانه‌های محلی فلسطین هم این هفته اعلام کردند که یک دروازه‌بان مشهور فوتبال به نام «ابوالاراج»، اهل خان یونس در حمله اسرائیل خبیث به اردوگاه المواسی به شهادت رسیده است.
حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: علاوه بر شهادت ده‌ها ورزشکار، بیش از ۸۰ درصد از اماکن ورزشی در غزه تخریب شده است اکنون بسیاری این سئوال را مطرح کرده‌اند که چرا وقتی صهیونیست‌ها تیم‌های ورزشی و ورزشکاران را هدف قرار می‌دهند، کسی پاسخگو نیست و چرا ورزشکاران فلسطینی قربانی جنگ اشغالگران علیه غزه شده‌اند؟
امام جمعه جازموریان افزود: این در حالی است که جنگ اوکراین باعث شده تا موضوع تحریم ورزشی روسیه برای حضور در المپیک پاریس با جدیت دنبال شود، اما تا کنون مقامات و رهبران غربی و یا فرانسوی صحبتی درباره تحریم رژیم صهیونیستی، در المپیک پاریس با وجود کشتار در غزه مطرح نکرده‌اند و در حال حاضر بسیاری خواستار آن هستند تا بازی‌های المپیک به‌دلیل حضور اسرائیل تحریم شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی منتقدان گفته‌اند که کمیته بین‌المللی المپیک شریک جرم است چون به اسرائیل اجازه داده است تا همزمان با جنایت در غزه، در صحنه ورزش‌های بین‌المللی رقابت کند.
وی گفت: با توجه به شدت گرمای هوا و ضعف زیر ساخت های حوزه آب و برق از استاندار و مسولین، حوزه وزارت نیرو و نماینده‌ مجلس که عضو کمیسیون انرژی است خواستار رسیدگی فوری به این مشکل شدند.

کد خبر 1774300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha