وظیفه اصلی نمایندگان پاسداری از حقوق ملت و چه بسا خود دولت است

محمدیان با بیان اینکه حضور فعلانه نمایندگان در عرصه های سیاست گذاری بر وضع قوانین در سیاست خارجه و بین الملل است و در کنار اینکه می بایست تعامل سازنده با دولت جدید داشته باشند گفت: اما این منافاتی با وظیفه اصلی نمایندگان که پاسداری از حقوق ملت و چه بسا خود دولت است، ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۵ مرداد)، سالروز برپایی نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در پنجم مرداد ۱۳۵۸ تبریک گفت و افزود: از حضور مردم، خادمین و مسئولینی که خود را مقید به شرکت در این عمل سیاسی و عبادی دارند سپاسگزارم.

وی با اشاره به دیدار رهبری و سفارشاتی که در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم که هفته گذشته انجام شد و توصیه ها و تذکراتی را بیان فرمودند اشاره کرد و گفت: کار مجلس نظارت و قانون گذاری است اما یکی دیگر از شئونات مجلس «پاسخگویی» است.  

محمدیان تصریح کرد: پاسخگویی در وضع قوانین، نظارت بر اجرا شدن درست قوانین و... که اگر این کار به نحو احسنت انجام شود معمولا کم و کاستی ها را نخواهیم داشت.

وی برای مثال به حدود ۵۰۰ متر راه مواصلاتی جاده شهرستان در بخش سنگر که قرار است به سمت سیاهکل برود اشاره کرد که چهار سال است هنوز تمام نشده، و بیان کرد: این بی نظارتی گره به کار مردم انداخته است و رفت و آمد مردم را دچار اختلال کرده است.

محمدیان اظهار کرد: مقام رهبری فرمودند «در عین اینکه نمایندگان مطالبه گر هستند و حیثیت نظارتی دارند باید پاسخگوی حیطه وظایفی که برای خود قرار دادند نیز باشند».

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عملکرد نمایندگان مجلس از شکل فرمایشی خارج شود و فعالانه تر عمل کند افزود: شاید بعضی از نمایندگان به نیت های دیگر آمده باشند از اینرو نظارت بر عملکرد نمایندگان می تواند نقش موثری داشته باشد.

محمدیان همچنین اذعان کرد: حضور فعلانه نمایندگان در عرصه های سیاست گذاری بر وضع قوانین در سیاست خارجه و بین الملل است و در کنار اینکه می بایست تعامل سازنده با دولت جدید داشته باشند و باید از قوه های اجرایی و مقننه صدای واحد شنیده شود، اما این منافاتی با وظیفه اصلی نمایندگان که پاسداری از حقوق ملت و چه بسا خود دولت است، ندارد.

وی بیان کرد: بعضی ها گمان می کنند همکاری بین دولت و مجلس این است که هر چه که آمد، مجلس آنرا قبول کند که اینطور نیست، اگر چه دولت کار اجرایی مملکت را به عهده دارد و کار بسیار خطیر و مهمی است.

محمدیان گفت: متاسفانه یکی از مواردی که در این مدت در رسانه ها مبنی بر عدم همراهی مجلس گذشته با دولت قبلی تر(تدبیر و امید) دیدید که می خواهند القا کنند کوتاهی در حقوق ملت صورت گرفته است اما رهبری فرمودند «اقدام قانون جامع راهبری که مجلس آنرا وضع کرد یک عمل بسیار مناسب و یک قانون خوب در زمان خوب و جهت بسیار خوب بود که هم دست دولت را پر کرد و هم دولت و ملت را از سرگردانی خارج کرد و این یک عمل انقلابی درست و بجا بود.» 

وی با اشاره به آزمون سخت و خطیری که هم مجلس و دولت جدید برای رای اعتماد به وزرای دولت جدید دارند، گفت: مقام معظم رهبری معیارهای انتخاب وزرا را هم به رییس جمهور منتخب و هم به مجلس متذکر شدند و هر منطق و عقل سلیمی مهر تایید بر این معیارها می زند.

محمدیان با بیان اینکه این معیارها علاوه بر اینکه انقلابی باشد وجدانی نیز هست، تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند «به کسانی رای اعتماد بدهید که کارآمد باشند و تدین و انقلابی بودن آنها را مد نظر قرار دهید و سوء سابقه نداشته باشند.»

وی اضافه کرد: چگونه می توان مسئولیت امانتداری از حقوق یک ملت را به کسی داد که سوء سابقه داشته باشد، افزود: باید به کسانی رای اعتماد داد که اجتهاد و پاکدست باشند و دارای نگرش ملی بوده نه اینکه نگرش های جناحی داشته باشند و باید در فضای حاکمیت اخلاق و منطق به دور از هیاهو حرکت کنند.

افتخار می کنیم که دشمن درجه یک، یک رژیم کودک کش و تروریسم هستیم

محمدیان در ادامه همچنین به اراجیف وقیحانه نتانیاهو در کنگره امریکا نیز اشاره کرد و گفت: شاید لازم به پاسخگویی نباشد اما وجدان های بیدار در جامعه جهانی خودشان ناظر هستند که وحشی گری ها و کشتار وحشیانه ای که از سر قدرت هم نیست چگونه از سوی این رژیم در غزه در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه ما منتظر محاکمه این جانیان کودک کش هستیم افزود: البته ما افتخار می کنیم که دشمن درجه یک، یک رژیم کودک کش و تروریسم هستیم و به این ماهیت نظام جمهوری اسلامی که در مقابل این رژیم منحوس ایستاده ایم، می بالیم و نیز تا نابودی این رژیم بر موضع خودمان استوار خواهیم ماند.

محمدیان با تاکید بر اینکه به فرموده حاج قاسم، ملت ما ملت امام حسین است و هیچگاه با یزدیان سر سازش نخواهیم داشت، ادامه داد: ملت ما عاشق و رهرو راه امام حسین(ع) هستند و امام حسینی که ما شعار «هیچ گاه مثل حسینی دست دوستی با کسی مثل یزید زمانه نخواهد داد» را تابلو راه خود قرار داده ایم.

کد خبر 1774323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha