پایگاه‌های نماز جمعه در ۱۹ شهر استان سمنان فعالیت دارند

 حجت الاسلام فاطمی نیا از فعالیت پایگاه‌های نماز جمعه در ۱۹ شهر استان سمنان خبر داد و گفت: پیشکسوتان و فعالان این پایگاه‌ها در هفته جاری تقدیر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،حجت الاسلام محسن فاطمی نیا  با تأکید براینکه جایگاه امامت جمعه، جایگاهی سیاسی، الهی و فراتر از جناح‌بندی‌ها و پاکیزه از اغراض سیاسی است و از همین رو است که منصبی بالاتر از امامت جمعه نیست گفت: دفتر امام جمعه باید یک مامن و پناهگاه برای همه مردم شهر باشد و امام جمعه، امام روزهای شنبه تا پنج‌شنبه هم  است.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه امام جمعه باید به جایگاهی رسیده باشد که همه مردم در منظر چشم امام یکسان باشند، افزود: از همین رو است که معتقدیم که امام جمعه نه تنها امام نمازخوان‌ها که امام بی‌نمازها هم محسوب شده وامام جمعه امام دختران و پسران، امام جوانان و نوجوانان و امام پایین شهر و بالاشهر است.

وی از نمازجمعه به عنوان همایش مردمی مومنین و یک آیین عبادی-سیاسی نام برد و تصریح کرد: نماز جمعه، افضل نمازها و عید بزرگ مسلمین است و در روایات از آن به عنوان حج نام برده می شود به عبارتی برخلاف حج که مومنین سالانه یک بار می‌توانند از ثواب آن بهره مند شوند، نمازگزار نماز جمعه هر هفته می‌تواند از ثواب این حج بهره مند شود.

حجت الاسلام فاطمی نیا با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه عبادی و سیاسی و مردمی است، تاکید کرد: ۱۹ شهر استان سمنان دارای پایگاه نماز جمعه بوده و هر هفته این نماز عبادی و سیاسی در این شهرها برگزار می‌شود.

وی بااشاره به  اینکه برنامه‌هایی را در هفته جاری به واسطه فرا رسیدن سالگرد نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: تجلیل از پیشکسوتان و خانواده‌های امامان جمعه فقید استان یکی از برنامه‌های محوری این روزها است.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه بزرگداشت شهید آل هاشم و شهدای خدمت دیگر برنامه‌ای است که در این ایام برگزار می‌شود، بیان کرد: حضور مردم شهید پرور استان را در این مراسم خواهیم داشت.

حجت الاسلام فاطمی نیا نکوداشت و تجلیل از برگزار کنندگان نماز جمعه و امامان گذشته سابق شهرهای استان سمنان از دیگر برنامه‌های محوری این ایام برشمرد وبیان کرد: تجلیل از مسئولان ستادهای نماز جمعه و فعالان ستادهای سراسر استان از دیگر برنامه‌های محوری این ایام است.

وی با بیان اینکه خادمانی در استان سمنان وجود دارد که بیش از چهار دهه در این سنگر فعالیت دارند لذا برنامه داریم که از این افراد به صورت ویژه تقدیر کنیم، افزود: برنامه‌های تبیینی با هدف نمایش اهمیت نماز جمعه از دیگر برنامه‌های ما برای ایام سالروز نخستین نماز جمعه کشور در استان سمنان است.

حجت الاسلام فاطمی نیا با تأکید بر اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان وظیفه نظارت بر این پایگاه های سیاسی و عبادی را برعهده دارد، اظهار کرد: از اواسط سال ۱۳۹۹ تا کنون، ۱۲ جابجایی در نمازجمعه های استان سمنان صورت گرفته که برخی از آنها به دلیل بازنشستگی ائمه جمعه و یا انتقال امام جمعه به استان خود بوده است.

وی با اشاره به اینکه انتصاب برخی ائمه جمعه نیز جابجایی ائمه جمعه از شهری به شهر دیگر بوده، گفت: با تغییر امام جمعه، یک نیرو با انگیزه تر جایگزین می شود و همین افزایش انگیزه باعث افزایش پیگیری ها نیز می شود و از همین رو است که برخی جابجایی ها می تواند به نفع مردم شهر باشد.

حجت الاسلام فاطمی‌نیا با بیان اینکه امام جمعه نباید در کابین آهنین اتوموبیل خود بنشیند افزود: امام جمعه باید در بین مردم حضور داشته باشد تا بتواند نیازها و مشکلات مردم را شناسایی، تجلیل و برای رفع آنها برنامه ریزی کند.

کد خبر 1774369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha