پرتاب بیش از ۵۰ هزار بمب توسط اسرائیل به نوار غزه

نماینده روسیه در شورای امنیت نسبت به عواقب گسترش جنگ هشدار داد و گفت: رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰ هزار بمب به نوار غزه پرتاب کرده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت تاکید کرد: وضعیت انسانی در غزه همچنان «فاجعه بار» است و تصمیمات شورا درباره این درگیری « تنها جوهر روی کاغذ» است.

نبنزیا گفت: در غزه هیچ مکان امنی وجود ندارد، زیرا بیش از ۵۰ هزار بمب در نوار غزه پرتاب شد.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: جلوگیری امدادهای انسانی به نوار غزه ادامه دارد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به ادامه کمپین اطلاعات نادرست علیه آنروا که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد، از مقامات اشغالگر اسرائیل خواست به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند و مسئولیت خود را بپذیرند.

از سوی دیگر، نماینده چین در سازمان ملل نیز از ایالات متحده خواست تا بر اسرائیل برای آتش بس فوری در غزه فشار بیاورد. وی همچنین نسبت به خطرات گسترش جنگ در منطقه در صورت تلاش نکردن برای پایان دادن به این خشونت ها هشدار داد.

 نماینده الجزایر در شورای امنیت نیز آنچه در غزه  در جریان است، را محکوم کرد و آن را «وحشتناک تر از هر تصوری» توصیف و اعلام کرد: از گرسنگی نباید به عنوان سلاح در غزه استفاده شود.

  رهبران استرالیا، نیوزلند و کانادا در بیانیه‌ای مشترک روز جمعه خواستار آتش‌بس فوری در غزه و حفاظت از غیرنظامیان و افزایش جریان کمک رسانی به بخش‌های مختلف نوار غزه شدند.

کد خبر 1774373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha