درخواست ۷۵ سازمان آمریکایی برای ممنوعیت ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

۷۵ سازمان آمریکایی در بیانیه مشترکی از دولت و کنگره آمریکا خواستند حمایت تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی برای نسل کشی در فلسطین را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، بیش از ۷۵ سازمان آمریکایی در بیانیه مشترکی با انتقاد از حمایت تسلیحاتی آمریکا از تل آویو، اعلام کردند: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اشغالگر اسرائیل، از حمایت تسلیحاتی آمریکا برای کشتن حدود ۴۰ هزار فلسطینی در نوار غزه استفاده می کند.

 این سازمان‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: محاصره اسرائیل باعث گرسنگی کودکان فلسطینی شده و غزه را تا آستانه قحطی کامل پیش می‌برد.

در این بیانیه آمده است: از دولت آمریکا خواسته می شود تا با پایان دادن به جریان تسلیحات به اسرائیل برای رسیدن به آتش بس دایمی، نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد.

این سازمان‌ها تاکید کردند: ما از شما می‌خواهیم که به سرعت فروش، انتقال و ارسال همه سلاح‌های دیگر به دولت اسرائیل را متوقف کنید. این اولین قدم برای ساختن آینده‌ای است که در آن همه مردمی که روی زمین زندگی می‌کنند، بتوانند در امنیت، برابری، آزادی و عدالت زندگی کنند.

در وب سایت صدای یهودی به منظور صلح که این بیانیه مشترک را منتشر کرد، آمده است که چند روز پس از ایراد سخنرانی نژادپرستانه، تفرقه افکنانه و جنگ افروزانه نتانیاهو  در نشست مشترک کنگره، بیش از ۷۵ سازمان با صدور بیانیه ای از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کنگره خواستند تا تحریم فوری تسلیحاتی علیه دولت اسرائیل اعمال کنند.

در این وب‌سایت آمده است: رئیس جمهوری و اعضای کنگره، ما امضاء کنندگان این بیانیه شامل سازمان‌های حقوق بشر، حقوق مدنی و عدالت اجتماعی، از شما می‌خواهیم که برای نجات جان‌ مردم، دولت اسرائیل را تحریم تسلیحاتی فوری اعمال کنید.

در این بیانیه آمده است: این هفته، کنگره از نخست وزیر اسرائیل استقبال کرد، حتی در شرایطی که او و دولتش با تحقیقات بین المللی به اتهام جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی علیه فلسطینی ها در غزه مواجه هستند.

 این وب سایت اعلام کرد: دولت نتانیاهو از حمایت و تسلیحات آمریکا برای کشتن نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی از جمله ۱۵۰ هزار کودک استفاده کرد و نسل‌های کامل خانواده‌های فلسطینی را در غزه نابود کرد، اسرائیل از این بمب ها نه تنها برای ویران کردن بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها، مدارس، کلیساها، مساجد، دانشگاه ها، اردوگاه‌های پناهندگان و منازل استفاده کرد، بلکه سیستم مراقبت های بهداشتی در غزه و کل محله های مسکونی را تخریب کرد.

 این بیانیه مشترک تاکید دارد: محاصره دولت اسرائیل، کودکان فلسطینی را گرسنه می‌کشد و غزه را تا مرز قحطی کامل می‌کشد، برای نجات جان انسان‌ها باید ارسال بمب و هواپیماهای جنگی به ارتش اسرائیل را متوقف کنیم.

 این بیانیه تاکید دارد: رژیم اسرائیل به وضوح نشان داده است که به هشدارها و سخنان تند پاسخ نمی دهد. دولت ما اکنون باید فشار ملموس و مادی بر اسرائیل اعمال کند و از سازمان ملل و گروه های حقوق بشر مانند دیده بان حقوق بشر، سازمان عفوبین الملل و همه کشورها به فعال سازی تحریم تسلیحاتی برای این جنایات دعوت می کند.

کد خبر 1774419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha