۲۱ میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هزینه شد

کامرانی‌فرد گفت: بیش از ۲۱ میلیارد تومان اعتبار جهت تعمیر و تجهیز کارگاه های آموزشی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی جذب و هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، «حسن کامرانی‌فرد» امروز شنبه (۶ مرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: ۱۹ مرکز ثابت، ۱۰۲ کارگاه آموزشی و ۵۵۰ حرفه آموزشی با ظرفیت سالانه  ۲۰  هزار نفر در بخش دولتی فنی و حرفه ای استان فعالیت دارند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش غیردولتی ۴۱۶ آموزشگاه آزاد برای ۳۵۸ حرفه آموزشی و ظرفیت آموزشی سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ در استان فعال است، گفت: در مجموع ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت آموزشی فنی و حرفه ای استان است.

کامرانی‌فرد افزود: ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر دوره در بخش غیر دولتی و ۲۹ هزار و ۲۹۰ نفر دوره در بخش دولتی آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

وی با اشاره به عملکرد آموزشی در سال گذشته گفت: سه هزار و ۴۲۱ متقاضی مهارت آموزی و چهار هزار و ۳۸۷ سرباز وظیفه، ۹ هزار و ۱۵۹ دانش آموز، یک هزار و ۱۳۲ زن خانه دار و ۱۴۵ معلول و ۳۶ پناهده خارجی آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه فنی و حرفه ای در چهار خوشه ارائه خدمات دارد، ادامه داد: در بخش غیر دولتی ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر آموزش دیدند و بر حسب نفر ساعت توانستیم دو میلیون نفر ساعت را آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: در سطح کشور بر اساس تعهدی که به استان داده شده است در بخش غیر دولتی رتبه نخست و در بخش دولتی رتبه دوم را کسب کردیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: در مجموع سه میلیون و ۹۰۰ نفر در بخش دولتی و بیش از دو میلیون نفر ساعت هم در بخش غیردولتی آموزش دیده اند.

کامرانی‌فرد با بیان اینکه در سه ماهه اول سال بر اساس میزان درآمد جایگاه دوم کشوری را تثبیت کردیم، گفت: در حوزه سنجش بعد از تمام دوره های آموزشی که منجر به صدور گواهی نامه های مهارت می‌شود، ۱۶۳ درصد تحقق داشته ایم.

وی با اشاره به وجود سه دپارتمان تخصصی در استان خراسان جنوبی گفت: در این دپارتمان‌ها ۳۱ دوره برگزار و ۴۱ هزار و ۸۰۳ نفر آموزش دیده اند.

 وی با اشاره به اقدامات شاخص فنی و حرفه ای استان، گفت: بیش از ۲۱ میلیارد تومان جهت تعمیر و تجهیز کارگاه‌های آموزشی جذب و هزینه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت:  تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کارخانه‌های استان را داشته ایم و هفت تفاهم نامه از ابتدایی امسال و ۱۹ تفاهم نامه از ابتدای سال ۱۴۰۱منعقد کرده ایم.

وی از راه اندازی حرفه‌های جدید در استان از جمله اینترنت اشیا، فیبرنوری و...  خبر داد و افزود:  مرکز آموزشی خواهران طبس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی از افتتاح کارگاه آموزشی زیرکوه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: مرکز فنی و حرفه ای سربیشه با اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسعه یافته است.

کامرانی‌فرد گفت: اخذ رده انرژی ساختمان اداره کل بیرجند را دریافت کردیم و ۶ نیروگاه خورشیدی بر اساس تفاهم نامه در ۶ شهرستان استان در حال راه اندازی است.

وی  بهسازی سیستم فاضلاب مرکز بیرجند،  توسعه ساختمان سرایداری، تعمیرات آمفی تئاتر، بروز رسانی تجهیزات صوتی و تصویری، تفکیک موتور خانه ها، مناسب سازی ۶ ساختمان اداری و... را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

به گفته وی؛ ۱۱ میلیارد تومان برای بهسازی مراکز فنی و حرفه ای در سال گذشته جذب و هزینه کرد، ۳٠٠ میلیون تومان برای محوطه سازی سالن اجتماعات مرکز بیرجند هزینه شد و بهسازی سالن ورزشی و خوابگاه های کار آموزی، راه اندازی نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی کارآموزی انجام شده است.

وی از تجهیز دپارتمان ملی معدن نهبندان با مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: تجهیز و راه اندازی کارگاه‌های سنجش عملی استان با اعتبار یک میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از ساخت و تجهیزات تابلوهای آموزشی برق ساختمانی مرکز خواهران خبر داد و گفت: فضاهای آموزشی ما در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته است تا تجاری سازی ایده ها و تولید دانش بنیان دنبال شود.

کامرانی‌فرد افزود: چهار مجوز مرکز مدیریت و مشاوره شغلی در استان اعطا شده و تاکنون ۱۴ مجوز در دانشگاه ها صادر شده است.

به گفته وی؛ در راستای عدالت آموزشی یک خوابگاه شبانه روزی با استفاده از ظرفیت خیرین راه اندازی شده است. همچنین نمایشگاه دائمی تولیدات کار آموختگان در مرکز خواهران بیرحند ایجاد شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به مسابقات آزاد استانی و ملی برای شناسایی مهارتی در رشته های تراش دامله، فست و کاروینگ خبر داد و گفت: اولین مسابقه گوهر سنگ‌های کشور  در استان ما برگزار شد.

وی از برگزاری جشنواره ملی مهارت برای تقدیر از خیرین مهارتی، مربیان برتر و... خبر داد و گفت: کاربرد دوره‌های آموزشی مهارتی اعطای تسهیلات به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و ایجاد اشتغال و تطبیق گواهینامه های مهارتی با واحدهای درسی است که قابلیت ترجمه در تمام کشورها را دارد، در این راستا در سال گذشته اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال به میزان ۸۰ نفر با مبلغ بیش از ۹ میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۶۳۲ نفر در محیط کار واقعی و ۲۷۳ واحد پذیرنده از ابتدای امسال و در مجموع از سال ۱۴۰۱، سه هزار و ۳۳۷ نفر در قالب طرح مهارت آموزی در ۱۰۷۳ واحد آموزش دیده اند.

وی در ادامه با اشاره به افتخارات این سازمان گفت: فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در حوزه مناسب سازی مراکز برای استفاده معلولان و در حوزه نماز دستگاه برتر شناخته شده و در مسابقات ملی مهارت دو مدال طلای کشوری در رشته مکاترونیک،  یک مدال طلا در رشته لوله کشی و گرمایشی کسب کرده و دو  نفر از استان در مسابقات جهانی فرانسه شرکت خواهند کرد.

کد خبر 1774449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha