آغاز مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر معظم انقلاب

جمعی از مقامات لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اصناف، خانواده معظم شهدا و میهمانان خارجی جهت شرکت در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب، در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مراسم #تنفیذ_چهاردهم تا دقایقی دیگر به‌صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی و بین‌المللی پخش خواهد شد.

حضور مقامات لشکری و کشوری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب

 مراسم تنفیذ و اعطای حکم مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود و  جمعی از مقامات لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اصناف، خانواده معظم شهدا و میهمانان خارجی جهت شرکت در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب، در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) حضور یافتند.

در این مراسم، هیئت و مقام‌های خارجی به ریاست رؤسای جمهور و نخست‌وزیران، رؤسای مجالس کشورهای مختلف، معاونین رئیس جمهور، معاون نخست‌وزیر و نایب رئیس‌ رؤسای مجالس و وزرای کشورهای مختلف و همچنین فرستادگان ویژه، دبیران کل و سفرا حضور دارند که سفیران مقیم و غیر مقیم بیش از یک‌صد کشور اسلامی و غیراسلامی هم در مراسم حضور یافته‌اند.

تنفیذ رای مردم توسط رهبرانقلاب و انتصاب پزشکیان به سمت رئیس‌جمهور ایران

در این مراسم، حکم منتخب ملّت برای ریاست جمهوری بر اساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، توسط ولی‌فقیه تنفیذ می‌شود.در این مراسم احمد وحیدی وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارائه می‌کند.

در ادامه پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب و ایراد سخن توسط مسعود پزشکیان، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

با انجام مراسم تنفیذ، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور رسمی کشورمان خواهند بود و کار رسمی وی از امروز آغاز خواهد شد.

کد خبر 1774513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha