برگزاری کلاس‌های فرهنگی با چاشنی اردویی و نشاط در مسجد چاوشان ارومیه

اعضای کانون فرهنگی و هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه کلاس های فرهنگی خود را با حضور در اردوهای تفریحی و آموزشی در ایام تابستان با شور و نشاط سپری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، فصل تابستان فرصت مغتنمی است که کودکان و نوجوانان کلاس های آموزشی را در قالب های جدید از جمله اردوهای فرهنگی و تربیتی تجربه کنند و این اردوها با عص می شود یادگیری برنامه های اوقات فراغت با شور و نشاط خاصی سپری شود.

وجود بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان آذربایجان غربی در فصل گرم تابستان و اوقات فراغت زمینه‌ساز آموزش مخاطبان خود در سنین مختلف شده و در طول سال بویژه ایام تابستان کلاس‌های مختلف درسی، فرهنگی، ورزشی، هنری و اردویی برپا می‌کنند.

کانون فرهنگی و هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه یکی از کانون های فعال بوده که کلاس های فرهنگی را در قالب های اردویی برگزار کند تا فرصت جدیدی را برای آموزش بین این قشر بوجود آورد.

برگزاری کلاس‌های فرهنگی با چاشنی اردویی و نشاط در مسجد چاوشان ارومیه

رضا وقری، مدیر کانون فرهنگی و هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: اردوی یک روزه طرح اوقات فراغت تابستانی اعضا با خانواده کانون فرهنگی هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه در دهکده تفریحی چی چست ارومیه با برگزاری کلاس فرهنگی برگزار شد.

وی افزود: این اقدام در قالب اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که به مناسبت ایام تابستان و غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باعث می شود که اعضای مسجدی تجربه های جدیدی را در قالب اردویی با شور و نشاط کسب کنند.

وقری ادامه داد: اردوهای تفریحی علاوه بر ایجاد نشاط و انگیزه حضور در فعالیت‌های تابستانی می‌تواند موجب آشنایی نوجوانان با محیط پیرامون و فرهنگ و هنر استان و شهر خودشان می شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه افزود: این کانون علاوه بر برگزاری اردوی تفریحی در طول ایام تابستان کلاس‌های مختلف فرهنگی، درسی، ورزشی، هنری و قرآنی برای اعضای کانون برگزار می‌کند.

وی گفت: کلاس های آموزش احکام و قرآن، تقویتی دروس تحصیلی از جمله «ریاضی، زبان و عربی»، کلاس های هنری سرود، نقاشی و طراحی، برنامه های ورزشی فوتبال، دفاع شخصی، تنیس روی میز، فوتبال دستی و استخر در ایام تابستان در کانون فرهنگی و هنیر لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه در حال برگزاری است.

وقری افزود: روزهای زوج ایام هفته شنبه و دوشنبه و چهارشنبه کلاس های ورزشی به مربیگری وقری، کلاس های تقویتی زبان انگلیسی چهارشنبه‌ها به مربیگری عمیدی، کار آفرینی روزهای چهارشنبه به مربیگری سمیرا عباسزادگان، خلاقیت و خیاطی روزهای دوشنبه با آموزش شعله عباسزادگان، روخوانی و روان خوانی قرآن چهارشنبه ها توسط خانم حشمتی، برگزاری کلاس های کمک درسی دوشنبه ها به همت خجسته، برنامه نماز در روزهای زوج ایام هفته اذان مغرب و عشا توسط خانم مرزدار، کلاس تولید محتوا روزهای شنبه به همت خانم پناهی، کلاس های هنری نقاشی و کاردستی توسط خانم تهنیت و اجکام و داستان های قرآنی توسط خانم عاصم در ایام تابستان در کانون فرهنگی و هنری لیله القدر در حال برگزاری است.

برقراری ارتباط موثر با نسل جوان محور برنامه های اوقات فراغت است

این مسئول گفت: ایام تابستان فرصت مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد است و کانون‌های مساجد نیز به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت برعهده دارند و در این ایام با برگزاری فعالیت های مختلف و متناسب با ذائقه کودکان و نوجوانان نقش آفرینی خوبی می توانند داشته باشند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه  افزود: برقراری ارتباط موثر با نسل جوان محور برنامه های اوقات فراغت است تا به ارتقای آگاهی و رشد و پویایی آنها کمک شود.

وی گفت: همچنین یکی از مهمترین عوامل جذب این قشر به مسجد چاوشان ارومیه دائر بودن دائمی کلاس رفع اشکال درسی در روزهای پنج‌شنبه است که در تمام سال فعال است.

وقری ادامه داد: همچنین سال گذشته مرکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کانون فرهنگی و هنری لیلة القدر مسجد چاوشان ارومیه افتتاح شد و این مرکز فرصتی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و جوانان فراهم کرده است.

وی افزود: این مرکز دارای امکاناتی مانند، کتابخانه، مکان ورزشی و کارگاه‌های آموزشی است که اعضای مسجدی با حضور در این مسجد از این امکانات استفاده می کنند.

برگزاری کلاس‌های فرهنگی با چاشنی اردویی و نشاط در مسجد چاوشان ارومیه

برگزاری کلاس‌های فرهنگی با چاشنی اردویی و نشاط در مسجد چاوشان ارومیه

بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی میزبان طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در این مورد به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» با هدف ارتقای انسجام و جامعیت بخشی در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی مساجد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به محورهای فعالیت این طرح، عنوان کرد: قرآن و عترت، علمی و فرهنگی و تربیتی، هنری و ادبی، مهارت و کارآفرینی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی و رسانه و فناوری از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: مساجد همواره به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در تربیت نسل جوان و نوجوانان ایفا کرده‌اند و در حال حاضر ۳۸۶ کانون در حال هماهنگی  برای اجرای برنامه‌های طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» هستند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان تابستان به ۵۰۰ کانون برسد.

رضایی در ادامه با اشاره به بازدیدهای نظارتی ستاد نیز افزود: کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز بازدیدهای نظارتی خود را آغاز کرده و با حضور در شهرستان های مختلف از فعالیت های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری بازدید می کنند.

کد خبر 1774540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha