شناگر فلسطینی پرچم فلسطین را به جهان نشان داد

شناگر فلسطینی هنگام شرکت در مسابقه ۱۰۰ متر کرال پشت در المپیک پاریس پرچم کشورش را به جهان نشان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wenewsenglish»، «یزن البواب»، شناگر فلسطینی هنگام شرکت در مسابقه ۱۰۰ متر کرال پشت در المپیک پاریس  پرچم کشورش را به جهان نشان داد.

این شناگر ۲۴ ساله افزود: نماینده کشوری هستم که نه تنها فاقد استخر است، بلکه در تهیه مواد اولیه مانند آب و غذا با مشکل مواجه است.

البواب گفت: فرانسه فلسطین را به رسمیت نمی شناسد، اما من با پرچمی که روی سینه‌ام است به اینجا آمده‌ام تا بگویم فلسطین یک کشور مستقل است و باید به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: من بسیار خوشحالم که پرچمم را به اهتزاز درآورم، وقتم را فقط برای فلسطین گذاشتم و یک مسیر را آن هم فقط برای فلسطین، پیموده‌ام؛ من فکر می کنم این پیام صلح من است.

این شناگر فلسطینی گفت:ما در تلاشیم تا دنیا بداند که ما انسان هستیم و می‌توانیم مثل بقیه ورزش کنیم.

فرانسه در ماه مه گفت که شرایط برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین مناسب نیست و این تصمیم باید بیش از یک امتیاز سیاسی باشد.

البواب، مهندس هوافضا که در کانادا و بریتانیا تحصیل کرده است، در دبی زندگی می کند، در حالی که پدرش در ایتالیا پناهنده شده بود.

او گفت: من به افرادی مانند پدرم نگاه می کنم که از هیچ زندگی خود را ساختند، من مردم غزه را به یاد می آورم، مردم فلسطین را که واقعا رنج می برند. من برای آنها ورزش می‌کنم و هیچ چالشی در این مسیر برایم مهم نیست.

البواب افزود: بسیاری از مردم نمی خواهند ما اینجا باشیم؛ آنها نمی خواهند پرچم ما را ببینند؛ آنها نمی خواهند نام کشور من را بشنوند؛  آنها نمی‌خواهند ما وجود داشته باشیم، اما ما هستیم و برای کشور فلسطین مبارزه می‌کنیم.

کد خبر 1774603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha