جشنواره تراتیل سجادیه با مشارکت عربی و بین المللی در کربلا برگزار می‌شود

آستان مقدس امام حسین(ع) از آمادگی خود برای برگزاری دهمین دوره جشنواره بین المللی تراتیل سجادیه همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) و ترجمه «رساله حقوق» و «صحیفه سجادیه» به زبان رومانیایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: مقدمات برگزاری دهمین دوره جشنواره بین المللی تراتیل سجادیه که همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) برگزار می‌شود، به اتمام رسیده است.

 جمال الدین شهرستانی، رئیس کمیته مقدماتی جشنواره گفت: دهمین دوره جشنواره بین المللی تراتیل سجادیه با شعار «رویکرد اخلاقی و حقوق بشری در سیره امام سجاد(ع) و میراث او» برگزار می شود.مراسم افتتاحیه این جشنواره عصر روز چهارشنبه(10 مرداد 1403) در حرم مطهر حسینی برگزار و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

 وی افزود:این جشنواره شامل فعالیت های بسیاری از جمله بحث علمی پژوهشی، مسابقه داستان کوتاه و همچنین نمایشگاه کتاب است که در خیابان قبله امام حسین (ع) برگزار می شود.

شهرستانی تاکید کرد: این جشنواره شاهد مشارکت عربی از الجزایر، تونس، مصر، لبنان، سوریه، عربستان و عمان و همچنین مشارکت بین المللی از ایران، روسیه و رومانی خواهد بود.

 رئیس کمیته مقدماتی این جشنواره افزود: کمیته علمی جشنواره 18 مقاله علمی از داخل و خارج عراق دریافت کرد که از این تعداد 13 مقاله پذیرفته شد.

وی ادامه داد: شب شعر با مشارکت شاعران هفت استان عراق و دو شاعر از لبنان برگزار می شود.

شهرستانی تاکید کرد: ترجمه «رساله حقوق و صحیفه سجادیه» امام سجاد (ع) به زبان رومانیایی انجام گرفته و به کتابخانه امام زین العابدین(ع) داده شده است.

 جشنواره تراتیل سجادیه هر ساله به مناسبت شهادت امام علی بن الحسین (ع) توسط  آستان مقدس امام حسین(ع) برگزار می شود.

کد خبر 1774619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha