چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر روزهای کربلای با شعار «فریاد غزه»

دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر روزهای کربلا را با شعار «فریاد غزه» در همبستگی با ملت‌های فلسطین و لبنان به مدت ۱۰ روز در کربلا برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الدستور، چهارمین دوره فعالیت‌های جشنواره بین المللی تئاتر روزهای کربلا با شعار «فریاد غزه» از ۲۹ مهر تا نهم آبان ۱۴۰۳ مطابق با ۲۰ تا ۳۰ اکتبر به مدت ۱۰ روز در سالن خانه فرهنگی برگزار می‌شود.

در این دوره دکتر فراس الریمونی از اردن به عنوان عضو کمیته داوران مسابقه نمایش‌های تئاتر حضور خواهد داشت. همچنین دکتر محمد سیف از عراق رئیس کمیته داوران، دکتر ژان پیرهان از فرانسه عضو کمیته داوران، دکتر عواطف نعیم از عراق عضو کمیته داوران، دکتر مدحت الکاشف از مصر عضو کمیته داوران خواهند بود.

جوایز این دوره شامل جایزه بهترین اثر تلفیقی «به اشتراک گذاشته نشده، جایزه بهترین فیلمنامه تئاتر، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین بازیگر مرد، جایزه بهترین بازیگر زن و جایزه بهترین صحنه نگاری است.

کارگاه هنری این دوره شامل «کارگاه زیبایی شناسی کارگردانی»، کارگاه تئوری و عملی است که دکتر انور الشعافی از تونس ارایه می دهد. «کارگاه زمان، جغرافیای بازیگر» یک کارگاه نظر و کاربردی است که دکتر هیثم عبدالرزاق از عراق ارایه خواهد دارد.

هدف این جشنواره نمایش چهره فرهنگ و جامعه کربلایی از طریق نمایش تئاترهای متعدد در شهر کربلا و تبادل فرهنگ با کشورها با برگزاری نمایش‌های تئاتر و رویدادهای فرهنگی در این سال‌هاست.

این جشنواره همچنین به دنبال  گسترش و نسر مفاهیم اهل بیت از طریق تئاتر معاصر است. این  جشنواره شامل فعالیت‌های متعدد از جمله هشت تئاتر از کشورهای عربی سوریه، اردن، فلسطین و لبنان است. موضوع این ئتاترها به مسئله فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیستی است.

 برخی دیگر از تئاترها درباره  مسائل بشردوستانه از جمله آوارگی و ظلم است.

این جشنواره تصویری استثنایی از وقایع اخیر را منتشر می کند، به همین دلیل نام «فریاد غزه» بر این دوره از جشنواره گذاشته شده است.

 این جشنواره شاهد حضور گسترده ای کشورهای عربی و بین المللی از جمله سوریه، اردن، فلسطین، لبنان، فرانسه، قطر، عربستان، عمان و کویت، یمن و تونس و مصر است.

کد خبر 1786586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha