مساجد کانون تدبر و تفسیر قرآن کریم قرار گیرند

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه مساجد باید کانون تدبر و تفسیر قرآن کریم قرار گیرند، گفت: مساجد یکی از راه های مهجوریت زدایی قرآن و بهترین راه است و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در این زمینه برنامه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام حسین کمیلی-مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: قرآن کریم در آیه ۳٠ سوره فرقان گلایه می کند از اینکه قرآن را مهجور قرار داده اند.

وی با بیان اینکه مساجد یکی از راه های مهجوریت زدایی قرآن و بهترین راه است، افزود: مساجد باید مرکز قرآن قرار گیرند با توجه به اینکه قرآن، کلام خدا و مساجد، خانه خدا هستند.

حجت الاسلام کمیلی با تاکید بر اینکه بهترین مکان برای عمل کردن به کلام خدا و ترویج کلام خدا وجود دارد، مساجد هستند، اضافه کرد: مساجد باید کانون قرآن و تفسیر آن قرار گیرند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، بحث ترویج قرآن کریم است، افزود: کانون ها در مسجد باید یک فعالیت ویژه ای داشته باشند و در بحث قرآن باید به تفسیر و تدبر در قرآن کریم مدنظر باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: مردم باید بدانند که آیات قرآن چه نکاتی را بیان می کند و یکی از نکاتی که در مهجوریت قرآن مطرح می شود بحث نپرداختن به تفسیر آن است و به قرآن وقتی عمل خواهیم کرد که به تفسیر و تدبر در آن بپردازیم.

حجت الاسلام کمیلی ادامه داد: لازم است مساجد، پایگاه تفسیر، تدبر، حفظ قرآن کریم قرار گیرند و این گلایه پیامبر(ص) در خصوص مهجوریت قرآن، شامل ما نشود.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند از قرآن کریم به منزله ذکر یاد می کند، افزود: قرآن و نماز ذکر خدا هستند و لازم است برای همه مشکلات خود از جمله اقتصادی، اعتقادی و فرهنگی و امنیتی به قرآن کریم رجوع کنیم چرا که قرآن کریم درمان همه دردهای ما است.

وی در خصوص موانع موجود بر سر راه تبدیل نشدن مساجد به پایگاه قرآن گفت: سلیقه گرایی یکی از موانع است و برخی از ارکان مسجد همراهی و همکاری لازم را با هم ندارند.

کد خبر 1774620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha