۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار جبران خسارت سیل به خراسان جنوبی تخصیص یافت

عباس‌زاده از تخصیص ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اردیبهشت ماه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز دوشنبه (۸ مرداد) در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال در دو مرحله شاهد بحران سیل در استان بودیم که اکثر شهرستان‌ها را در برگرفته بود و خسارت بسیاری به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی، راه‌ها و تاسیسات شهری و روستایی و دستگاه‌های اجرایی وارد کرد.

وی با اشاره به خسارت سیل به واحدهای مسکونی مردم استان افزود: در همین راستا از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های اضطراری شرایط بحران بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای جبران خسارت ناشی از سیل اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر شد که ۱۴ هزار میلیارد ریال در این زمینه اختصاص یابد که امیدواریم پس از تایید و تصویب وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور تخصیص پیدا کند.

عباس‌زاده با اشاره به ناترازی در تامین برق کشور ادامه داد: علی‌رغم اقدامات خوبی که برای تأمین برق در سطح کشور انجام شد و تمام نیروگاه‌های تولید برق فعال است اما به دلیل افزایش بی‌سابقه دمای هوا و ماندگاری بیش از دو هفته‌ای در کشور، با ناترازی برای تأمین برق مواجه هستیم.

وی از مردم خواست تا به نکات وزارت نیرو برای صرفه‌جویی در برق توجه کنند تا بتوانیم دوره ماندگاری افزایش دمای هوا را با موفقیت طی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمهیداتی برای مدیریت مصرف انرژی در سطح کشور و استان اندیشیده شده است، گفت: براساس گزارش‌ها تا ۲۰ مرداد ماه ماندگاری هوا گرم را در این استان شاهد هستیم.

عباس‌زاده یادآور شد: در طی دو روز گذشته با تداوم گرمای هوا در سطح کشور و استان، بیشینه دما در طبس به ۴۹ درجه رسید.

وی در ادامه افزود: با توجه به تداوم گرمای شدید هوا و گرد و غبار به‌منظور مدیریت مصرف انرژی از ۲۱ تیرماه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان تا نیمه شهریورماه در روزهای پنجشنبه تعطیل اعلام شد.

 حجت الاسلام علی نسایی زهان - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با اشاره به بازدید صورت گرفته از راه آهن استان از مسئولان زیربط خواست نسبت به رفع مشکلات آب، سوخت، ماشین‌آلات و اراضی موجود در مسیر راه آهن اقدام کنند تا کار در پروژه سرعت گیرد.

کد خبر 1774729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha