آخرین جزئیات انتقال زائران اربعین از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی

وزیر کشور در مورد عزیمت دریایی زوار به عراق گفت: امسال با همکاری طرف عراقی، این آمادگی وجود دارد که حمل و نقل دریایی را هم داشته باشیم و یک بندر را برای ما آماده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، وحیدی وزیر کشور، امروز (دوشنبه ۸ مرداد) در حاشیه جلسه ستاد اربعین با تشکر از دستگاه‌ها در برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: جلسه ستاد اربعین تشکیل و موضوعات متنوع دنبال شد در موضوع حمل و نقل گفت و گو شد در مورد زیر ساخت ها و تکالیف دستگاه‌ها بحث شد و هماهنگی با عراق مورد بحث شد.

وزیر کشور افزود: در موضوع بهداشت زائران؛ بخشی توسط وزارت بهداشت و بخشی توسط هلال احمر دنبال می شود. زائران از اول ماه صفر برنامه سفر خود را برنامه ریزی کنند. بعد از پایان اربعین موکب ها ۲ یا ۳ روز خدمات می دهند تا خدمات در مرزها دچار مشکل نباشد و ۶ یا ۷ روز بیشتر سفر آنها به طول نیانجامد.

وی اظهار امیدواری کرد که وزرات راه و شهرسازی ظرفیت های اضافه را در بخش زمینی و هوایی پیش بینی کند و گفت: زائران حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند، و زمان و مرز ورود و خروج و زمان بازگشت را اعلام کنند.

وزیر کشور گفت: با توجه به موضوع گرما، زائران و دستگاه‌ها توجه کنند و امکانات تایید شده را مد نظر قرار دهند. مواکب عراقی از دهم صفر خدمت رسانی دارند و هماهنگی شده است تا بخشی از موکب های ایرانی این بار را به دوش بکشند و مواکب عراقی هم کمک کنند.

وی در مورد نرخ بلیط های اربعین گفت: قیمت بلیط ها نباید خارج از تعرفه ارائه شود و در حمل نقل هوایی و زمینی از همه می خواهیم که از اجحاف در حق زائران پرهیز کنند و رعایت حداقل هزینه و انصاف را داشته باشند.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره حضور کاروان‌های دانش‌آموزی در راهپیمایی اربعین، خاطرنشان کرد: کاروان‌های دانش‌آموزی هم مشکلی برای عزیمت ندارند و باید گذرنامه داشته و ضوابط را رعایت کنند.

وی افزود: سامانه سماح تحت مدیریت سازمان حج و زیارت است و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا مشکلی نداشته باشیم. این سامانه آماده نام‌نویسی از متقاضیان است.

وزیر کشور در پاسخ به شبستان در مورد عزیمت دریایی زوار به عراق گفت: امسال با همکاری طرف عراقی، این آمادگی وجود دارد که ما حمل و نقل دریایی را هم داشته باشیم و یک بندر را برای ما آماده کرده‌اند.

وحیدی در مورد انتقال زائران ایرانی از تهران به مقصد نجف گفت: طرف عراقی برای ورود اتوبوس‌های عراقی به کشورمان اظهار آمادگی نکرده ولی امکانات‌مان را در خاک عراق مستقر خواهیم کرد تا کمک‌رسانی در جابجایی زوار را داشته باشند.

وی درباره نرخ بلیط هواپیما برای عزیمت به عراق افزود: در این زمینه حساسیت داریم تا قیمت‌ها به صورت مناسب به زوار داده شود. طبق اعلام وزارت راه، عدد مشخصی را اعلام کردند و آن ملاک است و همه باید به آن پایبند باشند. درباره نرخ حمل و نقل زمینی هم توسط وزارت راه مشخص و اعلام می‌شود تا هم به زوار فشار وارد نشود و هم برای خدمت‌دهندگان هم مشکلی به وجود نیاید.

وزیر کشور در مورد حضور سربازان نظام وظیفه هم گفت: مانند سال گذشته، تسهیلات حضور در راهپیمایی اربعین برای سربازان در نظر گرفته شده است و خدمت‌رسانی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 1774732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha