ماندگاری هوای گرم در خراسان جنوبی تا ۲۰ مرداد

نخعی از ماندگاری هوای گرم در استان خراسان جنوبی تا ۲۰ مرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد نخعی امروز دوشنبه (۸ مرداد) در ستاد مدیریت بحران استان با بیان اینکه طبس روز گذشته در بین ایستگاه‌های اصلی جهانی به عنوان دومین دمای گرم جهان ثبت شد، اظهار کرد: ایستگاه هواشناسی زابل در سیستان و بلوچستان با دمای ۴۹.۶ درجه سلسیوس بالاترین دمای هوا را در بین ایستگاه هواشناسی اصلی در جهان ثبت کرده است.

وی افزود: طی امروز و روز سه‌شنبه قدری از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود اما از چهارشنبه انتظار داریم روند تغییرات دمای هوا افزایشی شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به تداوم الگوی گرم تابستانی تا ۲۰ مرداد ماه در استان، بیان کرد: در ایران ۲۰۰ ایستگاه هواشناسی بین المللی وجود دارد که پنج ایستگاه بین المللی مربوط به خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند، فردوس، قاین، طبس و نهبندان فعال است.

شکسته شدن رکود مصرف برق

مهدی دادگر- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم  با اشاره به تداوم گرمای هوا در دو هفته پیش‌رو گفت: پیک مصرف روزانه برق برای ششمین بار و پیک مصرف شب برای دومین بار از آغاز تابستان در خراسان جنوبی شکسته شده است.

وی از افزایش حدود ۹ درصدی مصرف برق در کشور و ۷ درصدی در استان خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: با تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه، روزانه حدود ۱۰تا ۱۶ مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی شد.

کد خبر 1774737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha