۱۱ سالن جدید سینما در استان اصفهان راه اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تا یک سال آینده ۱۱ سالن جدید سینمایی در استان اصفهان راه اندازی و به بهره برداری می رسد.

«مهدی سیدین‌نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به وضعیت سینماهای استان اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ۵۳ سالن سینمایی در این استان فعال است که تعدادی از آن در شهرستان ها فعال بوده و بخش عمده آن در کلانشهر اصفهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بخش خصوصی در توسعه سینماها وارد عمل شده، افزود: تا یک سال آینده ۱۱ سالن جدید سینمایی در استان اصفهان راه اندازی و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: توسعه این زیرساخت ها در شهرستان ها با ایجاد بستر مشارکتی بخش خصوصی و دولتی فراهم شده تا دسترسی به این نیاز فرهنگی و هنری تسهیل شود.

سیدین نیا با اشاره به اینکه تقویت زمینه های استقبال از سینما به عنوان یکی از نیازهای فرهنگی لازم است، تصریح کرد: تنوع اکران فیلم و دسترسی آسان به سالن های سینمایی در این خصوص نقش مهمی دارد

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی و معرفی نقش سینماها و اکران فیلم های اثر گذار در جذب به این هنر و سالن ها موثر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری جشنواره ها را در سوق و هدایت افراد به سینما مهم خواند و اذعان داشت: جشنواره فیلم کودک و فیلم فجر از جمله آن است که در ایجاد جذابیت و موج دعوت به سینما موثر است.

وی با بیان اینکه اصفهان سرآمد فرهنگ وهنر است، خاطرنشان کرد: تولیدات سینمایی هنرمندان این استان در صدا و سیما و سینماها پخش می شود.

کد خبر 1774764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha