بخش مهم فرهنگ اسلامی از طریق کتاب به‌وجود آمده است

حجت الاسلام کلانتری، تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به اینکه بخش مهمی از فرهنگ اسلامی ما از طریق کتاب و کتابخانه‌ها به وجود آمده است، گفت: فرهنگ زندگی ایرانی اسلامی باید روز به روز در همه سنین مردم رواج پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، امروز در بازدید از کتابخانه شهید آیت الله دستغیب شیراز گفت: خدا را شکر می‌کنم که امروز توفیق رفیق شد تا بتوانیم از کتابخانه بزرگ شهید آیت الله دستغیب بازدید کنم؛ از بازدید از این کتابخانه بسیار بهره‌مند شدم.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه شهید آیت الله دستغیب، مجموعه بزرگ و با ارزشی است، افزود: تنوع کتاب‌ها و خدمات بسیار زیاد بوده و بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب در این کتابخانه وجود دارد.

کلانتری ادامه داد: همچنین آرشیو مطبوعات، انواع سالن مطالعه به ویژه سالن پژوهشگران و بخش ویژه کودکان و نوجوان خدمات ارزشمندی است که برای این کتابخانه ایجاد شده است. 

تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) اضافه کرد: صمیمانه از کتابداران و مسئولان مجموعه کتابخانه‌های عمومی که در به ثمر رسیدن این کتابخانه زحمت کشیدن تشکر می‌کنم. اینجا یک مرکز فرهنگی خوب و مناسب برای مشتاقان کتاب در شیراز است. 

وی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از فرهنگ اسلامی ما از طریق کتاب و کتابخانه‌ها به وجود آمده است، اظهار کرد: امیدوارم کتابداران کوشای کتابخانه‌های عمومی کشور بتوانند این فرهنگ را ارتقا بدهند.

کلانتری اذعان کرد: فرهنگ زندگی ایرانی اسلامی باید روز به روز در همه سنین مردم میهن اسلامی از کودک و نوجوان تا افراد کهنسال رواج پیدا کند.

کد خبر 1774811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha