مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با حضور نمایندگان ۸۶ کشور برگزار می‌شود

رئیس ستاد برگزاری مراسم تحلیف گفت: امروز مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در صحن علنی مجلس با حضور نمایندگانی از ۸۶ کشور متشکل از ۱۰۴ هیئت و سازمان‌ بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پس انجام مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور در ادامه باید در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده و طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در پیشگاه کلام‌الله مجید و در حضور نمایندگان مردم، اعضای شورای نگهبان و رئیس قوه قضائیه سوگند یاد کند.

علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی، گفت: امروز مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در صحن علنی مجلس با حضور نمایندگانی از ۸۶ کشور متشکل از ۱۰۴ هیئت و سازمان‌ بین‌المللی برگزار می‌شود. وی افزود: در این مراسم میهمانان داخلی و نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد برگزاری مراسم تحلیف افزود: براساس دستورالعمل صادره از سوی محمدباقر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی، ستاد تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری تشکیل شد به‌گونه‌ای که کمیته‌های مختلفی را شامل می‌شد.

شریفی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های بیرونی نیز در خصوص برگزاری مراسم تحلیف زحمات بسیاری را کشیدند و همکاری و همیاری بسیاری را داشتند و به نحوی می‌توان گفت که برگزاری این مراسم ماحصل زحمات خیلی از بخش‌های اجرایی کشورمان است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم تحلیف گفت: مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری عصر امروز و با حضور میهمانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین با توجه به محدودیتی که در فضا داشتیم از میهمانان داخلی کمتر برای این مراسم دعوت شدند که در اینجا از آنان پوزش می‌طلبم.  

کد خبر 1774828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha