جوامع بشری را از تبلیغات صحیح خودکفا کنیم

آیت الله عبادی گفت: اگر جامعه خود و جوامع بشری را از جهت تبلیغات صحیح خودکفا کنیم دیگر تحت تاثیر دشمن قرار نمی‌گیرد که بخواهد دست به اقدامی بزند لذا تبلیغات یک مسئله حیاتی به جهت معنوی و مادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز سه‌شنبه (۹ مرداد) در دیدار با اعضای مجمع و رابطین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: اهمیت تبلیغ آنقدر زیاد است که اگر تبلیغ و تبیین نشود، گویا هیچ کاری انجام نشده است

وی افزود: پیاده شدن دین خدا و انواع برنامه‌های سازنده دین که خداوند متعال برای انسان داده، همه وجود دارد، اما اگر ابلاغ و تبلیغ و تبیین نشود، برای کسی نمی‌شود مسئولیت قائل شد چون وقتی بیان و تبلیغ نشده، چطور ماخذه شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از سوی دیگر شما و همه آنهایی که حق را می‌خواهند تبلیغ کنند اینها موظف و مقید هستند که آن واقعیت‌ها را به مردم ابلاغ کنند اما دشمن بی‌تقوا و ضد انسان که در محدوده واقعیات قرار ندارد و هر جایی سوژه‌ای به دستش بیایند با انواع دروغ و تبلیغات، مردم را فریب می‌دهد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن هر جامعه‌ای را مردد کند برای او زمینه پیشرفت است، ادامه داد: دشمن برای تسلط بر جامعه‌ای به اقلیت خائن و اکثریت احمق نیاز دارد و ۵۰۰ سال است اروپایی‌ها تجربه کاری دارند تا بر ملت‌ها تهاجم و اموال آنان را غارت و کشورها را ویران کنند و بعد هم توجیه کنند چون در تبلیغات ید طولایی دارند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز از نظر ظاهر و لفظی مردم جهان از کلمه استعمار متنفر هستند، تصریح کرد: اما در عین حال خود استعمارگران از همین واژه‌ها استفاده می‌کنند و بعد در یک قالبی بر مردم تحمیل می‌کنند که همه استعمارها بد است غیر از استعمار امریکا و صهیونیست‌ها!

وی در ادامه افزود: اگر تبلیغات آنچنان که باید صورت بگیرد بسیاری از کارهای سنگین نظامی برداشته می‌شود چون کارهای نظامی آن وقتی تحقق پیدا می‌کند که افراد نمی‌توانند از جهت فکری، عقیدتی و اخلاقی از خودشان و جامعه و مکتب خود دفاع کنند.

آیت الله عبادی گفت: اگر جامعه خود و جوامع بشری را از جهت تبلیغات صحیح خودکفا کنیم دیگر تحت تاثیر دشمن قرار نمی‌گیرد که بخواهد  دست به اقدامی بزند لذا تبلیغات یک مسئله حیاتی به جهت معنوی و مادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات تبلیغاتی دشمن برا سرگرم کردن مردم، تصریح کرد: امثال سازمان ملل و دادگاه لایحه علی‌رغم این همه جنایات رژیم غاصب اسرائیل در غصب فقط می‌گوید طرفیت خویشتن‌داری کنند و هیچ اقدامی برای محکومیت صهیونیست‌ها انجام نمی‌دهند و برای نتانیاهو کف می‌زنند.

وی افزود: تمام ملت‌ها را می‌خواهند در زیر بار استعمار قرار دهند و در این استبداد و خشونت‌ها برای هیچ کسی استثناء قائل نیستند و با همه به گونه‌ای عمل خواهند کرد که با غزه عمل کردند.

آیت الله عبادی گفت: اما گذر زمان دشمن را چنان رسوا کرده که اگر ما به صورت اصولی در انجام تبلیغات صحیح برای بیداری جهانی که حاصل شده، عمل کنیم گذر زمان آنان را به نابودی خواهد کشاند.

هماهنگی در حوزه تبلیغات هنوز تحقق پیدا نکرده است

نماینده ولی فقیه در استان بر هماهنگی در حوزه تبلیغات تأکید کرد و افزود: این هماهنگی هنوز تحقق پیدا نکرده است در حالی که دشمن به گونه‌ای فنی کار می‌کند که دروغ‌هایش را مردم باور می‌کنند.

وی بیان کرد: باید شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی نقشی همچون ستاد کل نیروهای مسلح پیاده کند تا براساس اولویت‌ها و محتواها بتواند مطلب را به صورت هماهنگ به همه مخاطبان برساند تا موثر باشد.

آیت الله عبادی در خطاب به شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی عنوان کرد: روی فنی و هنری عمل کردن تبلیغات خیلی کار کنند تا بتواند موثر باشد لذا باید سطح تبلیغات را از نظر کیفیت و فراگیری بالا ببرید.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اهمیت تبلیغات موثر در هدایت انسان‌ها در ادامه گفت: ایجاد حکومت اسلامی توانست غرب را با همه قدرت‌های نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی زمین‌گیر کند و این فرصت امروز در دست شما است و دنیا هم در آستانه یک بیداری است منتهی شرط آن تبلیغ و تبیین است.

کد خبر 1774834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha