عقب نشینی نیروهای ارتش صهیونیستی از خان یونس

ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که نیروهایش از خان یونس عقب نشینی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه خروج نیروهای خود را از استان خان یونس در جنوب نوار غزه پس از «تکمیل فعالیت‌های نظامی» و بازیابی اجساد ۵ اسیر اسرائیلی اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: شب گذشته لشکر ۹۸ فعالیت خود را در منطقه خان یونس به پایان رساند.

ارتش رژیم صهیونیستی  مدعی شد که در این عملیات ۱۵۰ مبارز فلسطینی کشته شدند و تونل ها و انبارهای ذخیره سلاح تخریب شدند و سلاح هایی نیز کشف شد.

در این بیانیه آمده است: طی عملیات مشترک با سرویس امنیت عمومی (شین بت)، این نیروها توانستند اجساد پنج اسرائیلی ربوده شده را پیدا کنند.

در این بیانیه همچنین از ترور ابراهیم حجازی خبر داده شد و اعلام شد که وی مسئول موشک های ضد زره تیپ نصیرات وابسته به حماس  بوده است.

در ادامه بیانیه آمده است که در برنامه ریزی و اجرای بسیاری از طرح هایی که نیروهای ما را هدف قرار می داد، شریک بود.

تا ساعت ۹:۳۰ به وقت گرینویچ، حماس در مورد ادعاهای ارتش اسرائیل اظهار نظری نکرده بود.

امروز، دفتر رسانه های دولتی در غزه از بازیابی اجساد ۴۲ فلسطینی از مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی از آنها در شهر خان یونس عقب نشینی کرده بود، خبر داد.

سرویس دفاع غیرنظامی در نوار غزه روز سه‌شنبه اعلام کردند: خدمه آن همچنان در تلاش هستند تا پس از بستن راه‌ها و تخریب ۹۰ درصد زیرساخت‌ها، بقیه شهدا را بازیابی کنند.

شاهدان عینی گفتند: ارتش اسرائیل از شرق خانیونس عقب نشینی کرد و ویرانی های گسترده ای در این منطقه به جای گذاشت که قبلاً در حملات زمینی و هوایی ویران کرده بود.

شاهدان عینی همچنین گفتند: گورستان بنی سهیلا در نتیجه بولدوزر و هدف قرار گرفتن آن توسط خودروهای اسرائیلی تخریب شده است و این قبرستان نبش قبر شده است.

کد خبر 1774876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha