فعالیت ۲۴۰۰ پیرغلام در کهگیلویه و بویراحمد

در استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و ۴۰۰ پیرغلام فعالیت می‌کنند که ۱۰ نفر از آنها برای شرکت در همایش بین المللی پیرغلامان کشور به کرمان اعزام شدند.

خبرگزاری شبستان/یاسوج: بیست و یکمین همایش بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از روز نهم لقایت ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد.

طبق اعلام مسئولان بیش از ۵۰۰ میهمان در همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی که تعدادی از آنها از کشورهای مختلف جهان هستند، در این همایش حضور پیدا می‌کنند.

بازدید از روضه های خانگی نیز در دستور کار این همایش بوده و پیرغلامان حسینی به این مجالس اعزام شده و برنامه خاص بانوان خادم حسینی نیز در دستور کار قرار دارد.

فعالیت ۲۴۰۰ پیرغلام در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس انجمن مداحان و پیرغلامان استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار شبستان گفت: حدود ۱۰ نفر از پیرغلامان برگزیده سیدالشهدا علیه السلام عازم همایش بین المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی استان کرمان هستند.

«سید کوروش اداره» با اشاره به اینکه این افراد به مدت سه روز در جوار مرقد حاج قاسم سلیمانی در همایش پیرغلامان حسینی شرکت خواهند کرد، افزود: این افراد بیشترین سهم را در برگزاری مناسبت‌های مذهبی استان دارند.

فعالیت ۲۴۰۰ پیرغلام در کهگیلویه و بویراحمد

یکی از این پیرغلامان گفت: خداوند را سپاسگزاریم که بعد از سال‌های سال به عنوان پیرغلام امام حسین علیه السلام به استان کرمان دعوت شدیم تا علاوه بر شرکت در همایش، مرقد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که ایران اسلامی و دنیا مدیون همچنین افرادی است، را زیارت کنیم.

فعالیت ۲۴۰۰ پیرغلام در کهگیلویه و بویراحمد

یکی دیگر از این پیرغلامان حسینی گفت: از سال ۱۳۶۴ تاکنون در هیئت ابوالفضل علیه السلام شهر چرام مشغول به خدمت هستم.

فعالیت ۲۴۰۰ پیرغلام در کهگیلویه و بویراحمد

یکی از بانوان نیز گفت: هم اکنون کانون فرهنگی، هیئت، روضه خانگی و بیت الزهرا (س) دارم و فعالیت‌های دیگر از جمله تهیه جهیزیه برای خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست و همچنین کمک به بیماران نیازمند نیز دستور کار قرار دارد.

فعالیت ۲۴۰۰ پیرغلام در کهگیلویه و بویراحمد

یکی از شاعران اهل بیت علیهم السلام نیز گفت: علاوه بر اینکه عمر خود را در این مکتب عاشورا و هیئت‌ها گذرانده‌ام، در زمینه‌های مکتب عاشورا و مکتب آئینی شعر سروده‌ام و تاکنون دو جلد کتاب شعر نیز از بنده به چاپ رسیده است.

گفتنی است در استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و ۴۰۰ پیرغلام فعالیت می‌کنند که ۱۰ نفر از آنها برای شرکت در همایش بین المللی پیرغلامان کشور به کرمان اعزام شدند.

کد خبر 1774903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha