تشریح فعالیت‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام اربعین حسینی

مدیر عالی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه استان قم در محور مواصلاتی 17 استان قرار گرفته است، به تشریح فعالیت‌های آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در ایام اربعین حسینی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در نشست خبری تشریح فعالیت‌های حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در ایام اربعین حسینی که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه فاطمی برگزار شد، عنوان کرد: موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها هم در حرم مطهر بانوی کرامت و هم در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی اربعین حسینی در خدمت زائران است.

مدیر عالی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به راه اندازی موکب در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به همزمانی ایام اربعین حسینی با فصل تابستان و حضور زائران و مسافران در شهر مقدس قم و همچنین قرار داشتن قم در مسیر ایاب و ذهاب برخی زائران، موکب حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از سال گذشته در حرم مطهر راه اندازی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی خاطرنشان کرد: موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از 10 تا پایان ماه صفر آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران است.

وی یادآور شد: در حرم مطهر بانوی کرامت، فضاهایی به عنوان خیمه‌های فرهنگی برپا می‌شود که در کنار مراسم شبستان ها، به زائران حسینی خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند.    

مدیر عالی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: در حوزه مربوط به اسکان، تغذیه و مسائل مربوط به درمان زائران ایرانی و غیرایرانی برنامه ریزی شده است، همچنین زمینه برای حضور علاقه‌مندان خدمت رسانی به زائران حسینی در حرم مطهر فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی گفت: در ضلع غربی حرم مطهر در صحن جواد الائمه، مجموعه ای از خدمات به زائران ارائه می‌شود، از جمله هلال احمر، بهزیستی، معاونت زائران استانداری و غیره در حرم مطهر مستقر خواهند شد و زائران می‌توانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند

وی با اشاره به اینکه استان قم در محور مواصلاتی 17 استان قرار گرفته است، گفت: استان قم در ایام و مناسبت‌های مختلف همواره پذیرای زائران و مسافران است و همه مجموعه‌ها باید با نقشه و مهندسی خاصی به خدمت رسانی بپردازند.

مدیر عالی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران در طی 24 ساعت شبانه روز ارائه می‌شود، از همه نهادهای خدمت رسان از جمله نیروی انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و غیره جهت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این مراسم و خدمت رسانی‌ها قدردانی کرد.

کد خبر 1774910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha