کارگاه تولیدی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) آسفیچ راه اندازی شد

کارگاه خیاطی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان در استان خراسان جنوبی با هدف تولید لباس فرم دانش‌آموزان سه مدرسه کار خود را آغاز کرد.

خبرگزاری شبستان -خراسان جنوبی؛ خانه‌دار است اما دغدغه کار فرهنگی موثر را همیشه داشته و دارد. به هر بهانه‌ای بچه‌ها را به مسجد می‌کشاند؛ از طرح «کوله پشتی کتاب» گرفته تا برگزاری «جشن تولد» بچه ها در مسجد. گرما و سرمای کانون مانع کارش نمی‌شود. هوا گرم که می‌شود بچه‌ها را به دل کوه می‌برد و با آنها در یک کوهنوردی همقدم می‌شود و از برنامه‌ها و طرح‌هایش می‌گوید و در روزهای سرد هم، با حداقل‌ها، فضای کانون را گرم می‌کنند اما هیچ وقت درب کانون و مسجد، بسته نمی‌ماند.

سال‌ها تلاشش را در کسب رتبه های نخست کشوری (سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) به بار می‌نشیند و باز انگیزه‌ای می‌شود برای ادامه پرقدرت مسیر. موفقیت در تربیت نیرو  و کادرسازی در این کانون باعث شده است که حالا تیم نوجوانان کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) آسفیچ در مناسبت‌های مختلف خود پای کار برنامه‌های مختلف هستند و والدین خود را به مسجد می‌کشانند.

کارگاه تولیدی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) آسفیچ راه اندازی شد

فاطمه نظری مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان به خبرنگار شبستان در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ نفر از بانوان روستای آسفیچ و روستاهای «منصورآباد، فورخاص، خسروآباد» در کلاس‌های خیاطی این کانون با همکاری فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند، افزود: این افراد بعد از آزمون تئوری و عملی، موفق به کسب گواهینامه معتبر از فنی و حرفه‌ای شدند.

وی با بیان اینکه بعد از برگزاری چندین دوره کلاس آموزش خیاطی برای بانوان این روستا، درصدد راه‌اندازی و تجهیز کارگاه تولیدی این کانون برآمدیم، افزود: در حال حاضر کارگاه تولیدی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ در شهرستان درمیان راه اندازی شده است.

نظری با تاکید بر اینکه کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ، سه سال متوالی موفق به کسب رتبه‌های برتر در بین کانون‌های کشور شد، ادامه داد: این اتفاق مبارک باعث شد که در مجموع در طول این سال‌ها، ۳۰ میلیون تومان برای ثبت فعالیت‌های انجام شده و ثبت آن در سایت بچه‌های مسجد به حساب کانون واریز شود.

وی اضافه کرد: با این مبالغ واریزی، یک دستگاه چرخ خیاطی صنعتی، یک چرخ سردوز، یک دستگاه اتو و دیگر تجهیزات مورد نیاز خیاطی (نخ، قیچی و ...) خریداری شد.

کارگاه تولیدی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) آسفیچ راه اندازی شد

مدیر خانه قرآن آل طه روستای آسفیج شهرستان درمیان با اشاره به اینکه همچنین یک دستگاه چرخ خیاطی و یک کمد توسط یک خیر به این کارگاه اهدا شد، گفت: همچنین با پیگیری‌های فراوان، مبلغ ۷۰ میلیون تومان از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برای تجهیز این کارگاه اهدا شد که با آن «دو عدد چرخ خیاطی و یک دستگاه اتو پرس» خریداری شد.

نظری از قبول سفارش دوخت لباس فرم مدارس روستاهای شهرستان درمیان در این کارگاه تولیدی هم خبر داد و گفت: در حال حاضر زمینه اشتغال ۱۰ نفر از بانوان این روستا در این کانون فراهم شده است و دوخت لباس‌های فرم مدارس روستاهای «سیدان، آسفیچ و منصورآباد» در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی و در یک مراسم رسمی، کارگاه تولیدی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری کلاس‌های فراغتی در این کانون هم گریزی زد و گفت: کلاس‌های «روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم»، طرح «بی نهایت شو» با آموزش کادر نوجوان کانون ویژه هم سن و سالان، کلاس‌های ورزشی، معرفتی و شناختی، نقاشی و سیاه قلم، نقاشی و نمایش در حال با شرکت ۴۰ نفر در این کانون در حال برگزاری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان با اشاره به اینکه همچنین معرفی کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از برنامه‌های ثابت در ایام فراغت در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: تمام برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی با حضور و مشارکت پرشور نوجوانان و جوانان کانون انجام می شود.

نظری از برگزاری همایش سه ساله های حسینی در هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا نمایش سه ساله‌های حسینی با شرکت ۱۵ نفر از خواهران روستا در حال تمرین است.

کد خبر 1774957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha