آخرین جزئیات نام‌نویسی متقاضیان اربعین در سماح

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح برای بهره مندی از خدمات بیمه ای و برنامه ریزی در کمیته های ستاد مرکزی اربعین ضروری است گفت: تا ظهر روز سه شنبه ۹ مرداد ماه حدود ۶۵۰ هزار نفر در سامانه، نام نویسی قطعی کرده اند .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حمیدرضا محمدی با بیان این مطلب گفت: تا کنون ۶۴ درصد متقاضیان آقایان و ۳۶ درصد متقاضیان بانوان هستند.
وی با بیان اینکه غالب متقاضیان یعنی حدود ۹۵ درصد به صورت زمینی درخواست خود را در سامانه ثبت کرده اند گفت:تاکنون ۶۰ درصد قصد خروج از مرز مهران، ۲۰ درصد شلمچه، ۹ درصد خسروی، ۵ درصد چذابه، ۵ درصد هوایی و باقیمانده نیز از مرزهای دیگر زمینی ابراز تمایل کرده اند.
محمدی افزود: از متقاضیانی که به صورت زمینی درخواست عزیمت به عراق در ایام اربعین را ثبت کرده اند، ۴۲ درصد قصد عزیمت با استفاده از وسیله نقلیه شخصی را دارند.
وی با بیان اینکه این آمار موقت می باشد و در روزهای آتی بروز رسانی خواهد شد، گفت: از متقاضیان سفر اربعین می خواهیم که نام‌نویسی خود در سامانه سماح را به روزهای آخر موکول نکنند و هرچه زودتر در سامانه samah.haj.ir نام نویسی نمایند.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: متقاضیان اربعین حسینی ۱۴۰۳ نام نویسی خود را در سامانه سماح با انتخاب بسته بیمه ای و واریز مبلغ آن و دریافت کد رهگیری کامل نمایند.
وی افزود: مبنای برنامه ریزی های کمیته های مختلف ستاد مرکزی اربعین حسینی، تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سماح می باشد بنابراین باید به این مهم توجه ویژه ای شود.

کد خبر 1774960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha