اعلام شهادت اسماعیل هنیه از مساجد کرانه باختری

مساجد کرانه باختری پس از ترور سردار شهید اسماعیل هنیه خواستار بسیج مردمی و تشدید خشونت علیه اشغالگری شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، مساجد کرانه باختری پس از ترور سردار شهید اسماعیل هنیه خواستار بسیج مردمی و تشدید خشونت علیه اشغالگری شدند.

مناره‌های مساجد در کرانه باختری شهادت اسماعیل هنیه را اعلام کردند و فلسطینی‌ها در سوگ برادر مجاهدشان نشستند.

 نیروها و جناح های ملی امروز در تمامی استان های کرانه باختری اعتصاب فراگیر اعلام می کنند و ترور فرمانده اسماعیل هنیه را محکوم می کنند.

اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه ملقب به ابوالعبد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس  متولد سال ۱۹۶۳ است، اسماعیل هنیه که تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در اردوگاه الشاطی در نوار غزه و در مدرسه‌ای در زیرمجموعه سازمان اونروا و تحصیلات دبیرستان را در دانشسرای دینی الازهر کامل کرد و در سال ۱۹۸۱ برای تحصیل در رشته زبان عرب وارد دانشگاه اسلامی غزه شد.

وی که با ورود به دانشگاه به عضویت انجمن اسلامی این دانشگاه در آمده بود، از سال ۱۹۸۳ (تا ۱۹۸۴) عضو شورای دانشجویی دانشگاه شد و از سال ۱۹۸۵ (تا ۱۹۸۶) ریاست شورای دانشجویی دانشگاه را بر عهده داشت. فعالیت‌هایی که در ادامه به عضویت وی در گروه های مقاومت فلسطینی و در نهایت تبعید وی به همراه  ۴۱۵ نفر از رهبران و فعالان حماس و جهاد اسلامی به مرج الزهور در جنوب لبنان منجر گردید.

اسماعیل هنیه پیش از این در سال ۲۰۰۳ هم هدف ترور قرار گرفته است.

اسماعیل هنیه امروز(چهارشنبه) در نتیجه شلیک موشک به محل اقامتش در تهران به شهادت رسید.

کد خبر 1774967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha