لزوم توجه به معرفت‌افزایی برنامه‌های فرهنگی اربعین

حجت‌الاسلام سازندگی با تاکید بر اهمیت معرفت‌افزایی برنامه‌های فرهنگی اربعین؛ مهمترین رکن اربعین را جنبه فرهنگی دانست که در این بخش توجه به سبک زندگی حسینی لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام حسین سازندگی چهارشنبه(۱۰ مرداد) در نشست کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان با اشاره به شعار "کربلا؛ طریق‌الاقصی" گفت: دشمن از فتح کربلا ناراحت است.
مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان کرمان با بیان اینکه با اتحاد دو ملت ایران و عراق همه دسیسه‌های دشمن بر باد داد و ان شاءالله از کربلا به سمت مسجد الاقصی خواهیم رفت؛ افزود: دشمن از شعار اربعین نگران است زیرا این شعارها راه را به امت‌ها و آزادی‌خواهان جهان نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اهمیت معرفت‌افزایی برنامه‌های فرهنگی اربعین؛ مهمترین رکن اربعین را جنبه فرهنگی دانست که در این بخش توجه به سبک زندگی حسینی لازم است.
حجت‌الاسلام سازندگی آموزش مبلغین موکب‌ها و زائرمبلغ را مهم خواند و از همایش مبلغین اربعین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طرح نائب‌الشهید نیز در اربعین اجرا می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه موکب‌داری کار بسیار سختی است؛ تکریم موکب‌داران عراقی توسط موکب‌داران ایرانی را مورد تاکید قرار داد.
در این نشست اعلام شد تاکنون ۱۳ هزار نفر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و مرز شلمچه در اولویت انتخاب کرمانی‌ها است.
نیاز جدی به مبلغ زبان‌دان به ویژه زبان انگلیسی و اردو در موکب ماهان نیز در این نشست مطرح شد.

کد خبر 1774981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha