برای هنیه

مقامات و شخصیت‌ها و مجموعه‌ها مختلف در پی شهادت اسماعیل هنیه پیام‌هایی را منتشر می‌کنند و تجمع‌ها و برنامه‌هایی نیز به این منظور اجرا می‌شود که در این گزارش گردآوری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران جریانی صهیونیستی بار دیگر چهره پلید و متجاوز خود را به جهانیان نشان داد. پیرو این حادثه شخصیت‌ها و مجموعه‌های محتلف در کشور و استان پیام‌های تسلیت صادر می‌کنند. در این گزارش واکنش‌های مسوولین به شهادت رهبر حماس را خواهیم آورد. 

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

استاندار خراسان رضوی در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین - حماس را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

حماقت دشمن صهیونیستی بار دیگر موجب ارتکاب جرم و تروری شد که مجاهدی خستگی‌ ناپذیر و شرافتمند را از جبهه مقاومت اسلامی گرفت.

اسماعیل هنیه چهره مقاوم، شجاع و سرافراز حماس در حالی هدف انتقام جویی شیاطین قرار گرفت که ده‌ها سال از عمر پربرکت خویش را صرف مقابله با زیاده خواهی و تجاوز رژیم صهیونیستی کرده بود.

چنین شهادتی اگرچه آرزوی دیرینه مجاهدانی چون هنیه بوده و هست، اما همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند به شهادت رساندن این اسوه تقوا و جهاد اسلامی، زمینه مجازاتی سخت برای رژیم اشغالگر قدس را فراهم ساخته است.

بدون تردید خون پاک هنیه، تداوم بخش راه آن شهید بزرگوار خواهد بود و موجب می‌شود که امت اسلام جدی تر و مستحکم تر از همیشه، وظیفه خود در قبال آزادی فلسطین را ایفا نماید.

اجتماع مشهدی‌ها در میدان بیت المقدس 

حجت الاسلام سید محمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  گفت: مردم مشهد در محکومیت ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در میدان بیت المقدس برگزار می‌شود.

اجتماع نوجوانان قرآنی در حرم رضوی

جمعی از نوجوانان قرآنی ظهر امروز چهارشنبه(۱۰مرداد) با تجمع خودجوش در صحن قدس حرم مطهر رضوی شهادت رهبر سیاسی حماس را تسلیت و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. 

تولیت آستان قدس رضوی: رژیم صهیونیستی با ترور بزدلانه شهید هنیه پرده دیگری از ذات خبیث خود را نشان داد

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت فرمانده و قائد دلیر مقاومت اسلامی فلسطین اسماعیل عبدالسلام هنیه، تمام جهان اسلام و دلبستگان مقاومت و انسان‌های شریف، آزاده و با وجدان جهان را داغدار کرد.

شهادت، فخر و آرزوی مجاهدانی همچون شهید هنیه است؛ اما رژیم صهیونیستی پس از چند دهه کشتار و خونریزی و در ادامه جنایات 300 روز اخیر در غزه و کشتار 40 هزار انسان که نیمی از آنان زنان و کودکان مظلوم هستند؛ با جنایت بزدلانه سحرگاه چهارشنبه پرده دیگری از ذات خبیث و فاسد خود را کنار زد و نشان داد که این رژیم غاصب تروریستی به هیچ قاعده‌ای پایبند نیست.

این‌جانب در جوار بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التَّحیَّة و الثَّناء ضمن محکومیت این جنایت وحشیانه و کور، شهادت این شهید قدس را به مردم سرافراز و مقاوم فلسطین و همه مجاهدان راه خدا و خانواده شهیدپرور هنیه تسلیت می‌گویم و از خداوندمتعال ریشه‌کنی شرّ مطلق صهیونیستی را مسألت می‌نمایم.

خون پاک هنیه آزادی قدس شریف را تسریع خواهد کرد

 مشاور وزیر و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی در پیامی اظهار کرد: خون پاک مجاهد نستوه اسماعیل هنیه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیستی را تسریع خواهد بخشید.

معصومی‌ فر امروز در این پیام شهادت مجاهد سرافراز دکتر اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به ملت قهرمان فلسطین، رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

 وی افزود: بدون شک این اقدام بزدلانه و تروریستی پیوند ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز را بیش از گذشته مستحکم خواهد کرد.

نماینده تربت حیدریه: ترور اسماعیل هنیه زوایای مختلفی دارد

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت: ترور اسماعیل هنیه در تهران دارای زوایای مختلفی است که بخشی از آن به شکست های اسراییل در غزه مربوط است.

وی افزود: همچنین این وحشی‌گری ها و قساوت باند جنایتکار موجب شده همه دنیا علیه اسراییل حرکت کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتفاق هایی که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی شاهد آن بودیم شیرین بود، نطق هایی که رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور انجام دادند و اتفاق هایی که پس از سخنرانی رخ داد از حوادث روشن و بی‌نظیر در حوزه جبهه مقاومت بود.

زنگنه با بیان اینکه این‌ مسائل رژیم اسراییل را عصبانی کرد گفت: رهبر معظم فرمودند، خونخواهی شهید اسماعیل هنیه را بر گردن خود می‌دانیم.

بیانیه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

در پی ترور و شهادت شهید اسماعیل هنیه ، بیانیه ای از طرف ستاد کانون های مساجد صادر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

شهادت مبارز خستگی‌ناپذیر و شخصیت برجسته جبهه مقاومت اسلامی، دکتر اسماعیل هنیه، به دست سفاک‌ترین قاتلان تاریخ را به محضر امام عصر (عج)، ولی‌امر مسلمین جهان،ملت غیور فلسطین، جبهه مقاومت، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تسلیت عرض می نمائیم.

شهید اسماعیل هنیه با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مجاهدت‌های مداوم در راه آزادی و عدالت، همواره الهام‌بخش بسیاری از آزادی‌خواهان جهان بود. آن شهید مجاهد که از جمله پرچمداران نهضت آزادی قدس شریف بود؛ نقش زیادی در مقاومت مردم فلسطین داشت و همه عمر و توان خود را برای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس گذاشت و بارها در معرض شهادت قرار گرفت که سرانجام عوامل رژیم صهیونیستی وی را در تهران به شهادت رساندند.

بی‌شک، با شهادت وی راه مقاومت استوارتر و پرصلابت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و خون پاک این شهید جبهه مقاومت، عزم و اراده‌ مردمان آزاداندیش در سراسر جهان را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به نمایندگی از فعالان مسجدی سراسر کشور ضمن محکومیت این اقدام، در راستای لبیک به فرمان رهبری معظم انقلاب، خونخواه این مهمان عزیز و حامی هرگونه پاسخ جبهه مقاومت خواهد بود.ان شاءالله

پیام تسلیت رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در پی شهادت اسماعیل هنیه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی در پی ترور ناجوانمردانه و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس)، پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام جواد روحانی به این شرح است:

بسم رب الشهداء و الصّدیقین

و لا تحسبن الّذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

شهادت جانسوز و مظلومانه دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، دلدادگان گفتمان مقاومت در سرتاسر جهان را متاثر و خشمگین ساخت.

شهید اسماعیل هنیه که ده‌ها شهید از خاندان خود از جمله فرزندان و نوه‌هایش را تقدیم آرمان فلسطین و مقاومت کرده بود، خود نیز به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در مسیر آزادی قدس شریف رسید و ثمره سال‌ها مجاهدت خالصانه خود را از خداوند متعال دریافت کرد.

آن شهید مجاهد که از جمله پرچمداران نهضت آزادی قدس شریف بود، بارها در معرض شهادت قرار گرفت و صهیونیست‌ها، عاقبت وی را در مأمن خویش در تهران به شهادت رساندند.

ملت ایران، ترور میهمان مبارز خویش را محکوم می‌کنند و بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز به هدر نخواهد رفت.

شهادت اسماعیل هنیه را محضر رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت غیور فلسطین، امت اسلام و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان، همنشینی با رهبران شهید مقاومت از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید سیدعباس موسوی، شهید ابومهدی المهندس و شهید عماد مغنیه را برای این شهید بزرگوار مسالت می‌نمایم.»

پیام مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پی شهادت اسماعیل هنیه

مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

ولا تحسبن ٱلذین قتلوا فی سبیل ٱلله أمواتا بل أَحیآء عند ربّهِم یرۡزقون

هرگز مپندار کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگان اند، بلکه زنده هایی هستند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

شهید اسماعیل هنیه نمونه بارز یک انسان‌ آزاده است. کسی که به معنای تام کلمه، نشانه‌های آزادگی، حریت و رهایی را در خوی و منش و سبک زندگی او می‌توان دید. بزرگ مردی که بعد از شنیدن خبر شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌های خود، خم به ابرو نیاورد و همچنان مقتدر و باصلابت در مسیر آرمان‌ها و اهداف مقدس جبهه مقاومت گام برداشت. امام صادق(ع) می‌فرمایند: "آزاده در همه حال آزاده است . اگر بلا و سختی به او رسد شکیبایی ورزد و اگر مصیبتها بر سرش فرو ریزند او را نشکنند هرچند به اسیری افتد و مقهور شود و آسایش را از دست بدهد" . راه ورسم انسان‌های آزاده به شهادت ختم می‌شود و این تقدیری است که خود برگزیده‌اند. ترور ناجوانمردانه این انسان آزاده، ترجمان شکست دشمن برابر صبر و مقاومت مردم تاریخ ساز غزه و فلسطین قهرمان است.

اینجانب به همراه خانواده بزرگ بهزیستی با کمال تاسف این حادثه ناگوار را به ملت قهرمان فلسطین، امت اسلامی، رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای این شهید بزرگوار که در مسیر نورانی مقاومت و دفاع از آرمان والای ملت مظلوم فلسطین همواره ثابت قدم بود، علو درجات را مسالت دارم.

بیانیه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای شهادت «اسماعیل هنیه»

 اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پیامی، شهادت «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت. متن پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ (آل عمران/ ۱۶۹)

بار دیگر درخت تنومند مقاومت و ظلم‌ستیزی در منطقه با خون یکی از مجاهدان و مخلص‌ترین افراد خود آبیاری شد و ابوالشهداء، «اسماعیل هنیه»، این انسان وارسته و فرزانه، نماد صبر و ایستادگی، به فرزندان شهیدش پیوست.

در روزگاری که اسرائیل کودک‌کش غاصب، هر روز کودکان و زنان بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین و غزه را به خاک و خون می‌کشد، هر روز شاهد ابعاد جدیدتری از رذالت و پستی و حقارت این رژیم جعلی و ایادی استکبار و جریان‌های تروریستی در جهان و به ویژه خاورمیانه هستیم.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، این اتفاق تلخ و ناگوار را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده بزرگ جبهه مقاومت و ملت غیور و مقاوم فلسطین تبریک و تسلیت عرض کرده و تاکید می‌نماید چنین اقداماتی، بی‌شک بر عزم راسخ آزادگان جهان برای ایستادگی در مقابل ظلم و جور مستکبران بیش از پیش می‌افزاید.

بیانیه شورای نگهبان

متن بیانیه شورای نگهبان در پی شهادت اسماعیل هنیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت یکی دیگر از فرزندان شجاع اسلام، مجاهد و مبارز برجسته فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه را که توسط رژیم سفاک صهیونیستی به فیض شهادت نائل آمد، به امت اسلامی و ملت غیور و مجاهد فلسطین و به‌خصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت و تهنیت می‌گوییم

این شهید بزرگوار سالیان سال شرافتمندانه و خستگی‌ناپذیر در میدان مبارزه با رژیم جعلی و تروریست صهیونیستی، جانفشانی کرد و همیشه آماده شهادت بود و در این راه فرزندان و عزیزان خود را هم در کمال شجاعت تقدیم اسلام و آرمان فلسطین آزاد کرد.

آنچه مسلم است جنایات و ددمنشی رژیم فاسد صهیونیستی که برای رسیدن به اهداف شرورانه و نامشروع خود از هیچ اقدام وحشیانه و تروریستی دریغ نمی‌کند، برای جهانیان به ویژه مردمان آزاداندیش و باوجدان جهان حتی در کشورهای غربی اثبات شده و به همین دلیل موجی از تنفر علیه این دولت تروریستی در سطح بین‌المللی شکل گرفته و درحال جوشش است.

بدون تردید جهان به زودی شاهد زوال و نابودی رژیم سفاک، منحوس و جعلی صهیونیستی به‌عنوان محور و مرکز شرارت‌های منطقه و جهان اسلام خواهد بود و روز پایان این باند جنایتکار و غده سرطانی که در حال دست‌وپا زدن در باتلاق سردرگمی و تصمیمات عملکرد خود است به زودی فراخواهد رسید.

مسلماً همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند، اقدام وحشیانه و عملیات تروریستی این رژیم جعلی که میهمان کشور ما را در خاک ایران اسلامی به شهادت رسانده، بی‌پاسخ نخواهد ماند و ان‌شاءالله مجازاتی سخت و پشیمان‌کننده به جنایتکاران داده خواهد شد.

بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس

این بنیاد در بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین، ترور و جنایت را نسخه ناکام رژیم جعلی برای جبران شکست غیر قابل ترمیم طوفان الاقصی و فرار از باتلاق غزه دانست.

 در ابتدای این بیانیه آمده است: یقینا شکست رژیم کودک کش صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی با ترور و جنایت ترمیم نخواهد شد و این باند تبهکار به زانو درآمده با ارتکاب این گونه اقدامات مذبوحانه، زمینه‌ مجازات سخت را برای خود فراهم می‌سازد و هرگز قادر نخواهد بود محاسبات مقاومت را دچار خطای راهبردی سازد.

این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر دست پلید و تجاوزکار دشمن به خون یکی از پاک‌ترین و شجاع‌ترین نیروهای اسلام، آغشته گشت و درخت تنومند اسلام بار دیگر آبیاری شد. انتظار شهادت اسماعیل هنیه که با سالها مجاهدت و ایثار در راه دفاع از اسلام و میهن خود عاشقانه مقاومت نمود و حتی کسان نزدیک خود را تقدیم اسلام و قرآن کرد، بالاخره به سر رسید و در وصال به محبوبش طعم شیرین شهادت را چشید.

 بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس در پایان تاکید کرده است: یقینا ملت بزرگ ایران اسلامی خونخواهی شهید القدس، که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود دانسته و به مردم آزاده دنیا یادآور می‌شود ردپای آنان که شعار مبارزه با تروریسم را به عنوان ابزاری برای تجاوزکاری و سلطه گری‌های خود قرار داده‌اند، دراین گونه اعمال بارها دیده شده است و به هوش باشند که فریب این گونه شعارها، که نقابی زیبا بر چهره زشت آنهاست را نخورند.

بیانیه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد طی پیامی، شهادت بزرگ مرد جبهه مقاومت، اسماعیل هنیه را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت بزرگ مرد جبهه مقاومت، بار دیگر سندی بر حقانیت دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است. اگر چه از دست دادن رهبری چون اسماعیل هنیه برای خانواده‌های داغدار و آواره‌ی فلسطین غمی بزرگ به همراه دارد اما قطعا آن‌ها و تمام آزادی‌خواهان جهان را برای دفاع از آرمان فسلطین و تلاش برای نابودی غده سرطانی جهان، رژیم غاصب، منحوس، جنایتکار و ضد صلح صهیونیستی مصمم‌تر خواهد کرد.

از شروع عملیات هفتم اکتبر، جریان حمایت از مظلومیت فلسطین محدود به غرب آسیا و جهان اسلام نیست و این سیل انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی که قلب آمریکا و افکار تمام دنیا را تسخیر کرد به برکت مجاهدت‌های دلاورانی چون شهید اسماعیل هنیه است.

با اندوه فراوان و خشمی در انتظار انتقام، شهادت اسماعیل هنیه را به محضر حضرت حجت (عج)، مقام معظم رهبری و تمام آزادگان جهان به خصوص دانشجویان ایرانی و بین‌المللی دلبسته به آرمان مقاومت در دانشگاه فردوسی مشهد، تسلیت عرض می‌کنم.

مسعود میرزائی شهرابی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

پیام جهاددانشگاهی خراسان رضوی

جهاددانشگاهی خراسان رضوی در پیامی شهادتِ مجاهد برجسته و شجاع فلسطینی، شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس را به محضر امام عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و تمامی آزادگان جهان تسلیت گفت.

  در این پیام تسلیت آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)

ترور ناجوانمردانه‌ مجاهد برجسته و شجاع فلسطینی، شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که سال‌ها در میدان مبارزه آماده‌ی شهادت بود و خانواده و فرزندان خود را در این راه تقدیم کرد؛ ملت‌ ایران، فلسطین، امت اسلامی و به‌ویژه مجاهدان جبهه جهانی مقاومت را سوگوار کرد.

جهاددانشگاهی شهادت این انسان آزاده، مومن و پرهیزکار را به محضر امام عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و تمامی آزادگان جهان تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای این شهید گران‌قدر، علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماید.

جهادگران جهاددانشگاهی با محکومیت این حرکات مذبوحانه که بیانگر درماندگی رژیم جعلی صهیونیستی است، از مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر می‌خواهند که به سکوت خود در قبال این جنایات پایان داده و برای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین گام‌هایی آشکار و عملی بردارند.

قطعاً این جنایت ددمنشانه نویدبخش پیروزی بزرگ ملت فلسطین در برابر این جرثومه فساد و تباهی است که به‌زودی به خواست و مشیت الهی رقم خواهد خورد.

پیام تسلیت دانشگاه رضوی در پی شهادت رهبر شجاع فلسطینی

در پی شهادت رهبر شجاع فلسطینی، شهیدالقدس حاج اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران، دانشگاه علوم اسلامی رضوی با صدور پیامی ضمن ابراز اندوه و بیان تسلیت به مناسبت این ضایعه دردناک، آن را جنایت بزرگی دانست و محکوم کرد.

متن این پیام ازقرار زیر است:

به نام خدا

اِنا لِله و اِنا اِلیه راجِعون 

جهاد در راه خدا ختم به پیروزی یا شهادت شود هر دو سعادت است.

شهید القدس حاج اسماعیل هنیه سال‌ها در راه خدا به جهاد و مبارزه با دشمن صهیونیستی پرداخت و خواری و زبونی رژیم تروریست و جنایتکار اسرائیل را در غزه مقابل چشم وجدان های بیدار قرار داد.

مهمان عزیزی در حریم جمهوری اسلامی بود که به حادثه ای تلخ همراهِ کاروان آزادگان جهان و آزادی خواهان قدس به پرواز درآمد تا سرانجام در جوار رحمت حق پس از سال‌ها مجاهدت و تقدیم ده‌ها شهید از خانواده و نزدیکان خویش آرام گیرد.

شهادت رهبر شجاع و مجاهد بزرگ و برجسته حماس را به مقام معظم رهبری، جبهه پیروز مقاومت، امت اسلام به خصوص ملت مقاوم و سرافراز فلسطین تسلیت گفته و ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ، صبورانه خون خواهی او را با مجازاتی سخت به نظاره خواهیم نشست.

بیانیه مجمع مطالبه گران مردمی خراسان رضوی

بسم الله الرحمن الرحیم 

سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.

 خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود می‌دانیم

 امام خامنه ای

اسرائیل در ادامه اعمال وحشیانه اش، دستان خود را آغشته به خون آزاد مردی کرد که قلوب تمام انسانهای آزاده را آزرد. 

شهید هنیه مهمان سرزمینی بود که کانون خط مبارزه و نابودی اسرائیل است. 

شهادت او شکوه و عزت راه شهدا و انبیاء است که با قدرت ادامه خواهد یافت. 

مجمع مطالبه گران مردمی خراسان رضوی با تاسی از مکتب سالار شهیدان امام حسین علیه السلام ضمن محکوم کردن این جنایت ددمنشانه ، حمایت خود را بر ادامه راه این شهید قدس تا نابودی اسرائیل اعلام میدارد.
 

پیام نماینده مردم مشهد و کلات به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با صدور پیام تسلیت به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، محاکمه عاملان این جنایت را امری قطعی خواند.

در پیام احسان عظیمی‌ راد به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه آمده است: از شنیدن خبر شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس و رهبر شجاع و مجاهد جبهه مقاومت، شهید اسماعیل هنیه متاسف و متاثر شدم و این مصیبت بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت مظلوم فلسطین، مسلمانان و آزادی‌ خواهان جهان تسلیت عرض می‌ کنم.

شهادت اسماعیل هنیه نشان دهنده شکست وقیحانه رژیم‌ غاصب‌ صهیونیستی پس از ۳۰۰ روز تجاوز و حمله ناجوانمردانه به کودکان و زنان بی گناه و بی پناه غزه و فلسطین است.

رژیم نامشروع، جنایتکار و تروریست اسرائیل به زودی خواهد فهمید که شهید هنیه از اسماعیل هنیه برای آن‌ها خطرناک‌ تر است و به فرموده مقام معظم رهبری، با این اقدام زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌ دانیم.

ملت بزرگ ایران همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین بوده، است و خواهد بود و با شهادت اسماعیل هنیه، همبستگی و همدلی این دو ملت بیش از پیش خواهد شد.

بدون تردید، حمایت مذبوحانه آمریکای جنایتکار از نتانیاهوی قاتل و چراغ سبز به او، عامل اصلی خلق این جنایت است. عاملان این جنایت، قطعا محاکمه خواهند شد.

عالم اهل سنت تایباد:  با شهادت هنیه، راه مقاومت پرصلابت‌ تر ادامه می یابد

 مولوی سیدابراهیم فاضل حسینی، مدیر حوزه علمیه جامعه‌ الاحناف تایباد با صدور پیامی گفت: با شهادت دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، راه مقاومت پرصلابت‌ تر و استوارتر از گذشته ادامه می‌ یابد.

وی افزود: خبر شهادت این مجاهد خستگی‌ ناپذیر موجب حزن و اندوه عالم اسلام شد و ترور ناجوانمردانه چهره ارشد مقاومت در استمرار حرکات مذبوحانه رژیم صهیونیستی، بیانگر درماندگی این رژیم جعلی در عرصه جنگ با ملت بزرگ فلسطین است.

مدیر حوزه علمیه جامعه‌ الاحناف ادامه داد: خون پاک شهید هنیه، عزم و اراده مردم آزاداندیش را بیش‌ از پیش تقویت می‌ کند و قطعاً منجر به شکست اسرائیل غاصب و در نهایت پیروزی اسلام و آزادی قدس شریف خواهد شد.

مولوی فاضل حسینی بیان کرد: ایمان داشته و باور داریم که جهان اسلام با تکیه‌ بر عنصر اقتدار و عقلانیت، پاسخی سخت و پشیمان‌ کننده به این جنایت بزرگ خواهد داد و انتقام خون این شهید مبارز و مجاهد را خواهند گرفت.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: حوزه علمیه جامعه‌ الاحناف ضمن محکومیت ترور رذیلانه این مجاهد نستوه و با عرض تسلیت به ملت صابر و مظلوم فلسطین، بر تداوم حمایت و انتقام سخت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس از سران منحوس و جنایتکار صهیونیستی تأکید دارد.


گزارش‌بروزرسانی‌می‌شود

کد خبر 1775168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha