ایران دیگر خط قرمزی برای خونخواهی ندارد

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه صهیونیست‌ها بعد از عملیات وعده صادق به دنبال آن بودند که شکست خود را جبران کنند، گفت: صهیونیست‌ها با این اقدام خود از تمامی خطوط قرمز عبور کرده و اکنون ایران خط قرمزی برای خونخواهی ندارد.

«حسین کنعانی‌مقدم»، کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در تحلیل ترور اسماعیل هنیه در تهران، اظهار کرد: نتانیاهو به علت شرایط بحرانی‌ای که دارد از تز بحران علیه بحران استفاده می کند و با ایجاد بحران در نقاط دیگر و تغییر زمین بازی به دنبال آن است که  با مشکلات درونی خود مقابله کند.

وی افزود: او اجرای این سیاست را به سفر آقای هنیه به تهران موکول و در تهران برای اثرگذاری این ترور نقشه خود را اجرایی کرد. از سوی دیگر سخنرانی آقای پزشکیان پاسخی به استنداپ کمدی آقای نتانیاهو در کنگره آمریکا بود. این سخنرانی در جمعی انجام شد که مسئولین کشورهای مختلف حضور داشتند و همه خبرگزاری‌های جهان روی آن تمرکز کرده بودند و آقای پزشکیان پیام ملت ایران و خواست مردم فلسطین را به جهان مخابره کرد.

کنعانی مقدم در مورد دلایل ترور هنیه در تهران گفت: صهیونیست‌ها بعد از عملیات وعده صادق به دنبال آن بودند که شکست خود را جبران کنند. اگر آقای هنیه در قطر ترور می‌شد این ترور آنچنان بازتاب جهانی پیدا نمی کرد. اما ترور و شهادت وی در قلب مقاومت یعنی تهران عملا پیام بسیار مهمی را به افکار عمومی داده است تا موجب رنجش اعضا و حامیان جبهه مقاومت شده و از سوی دیگر موجبات خوشحالی اسرائیلی‌ها را فراهم کرده است.

کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد شخصیت اسماعیل هنیه، گفت: آقای اسماعیل هنیه شخصیتی منحصر به فردی داشت و از اثرگذاری بر کل جبهه مقاومت برخوردار بود و به عبارتی او فرمانده میدانی این جبهه بعد از حاج قاسم سلیمانی بود. به همین علت همه اعضای عضو جبهه به خونخواهی در این ارتباط خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: به این معنی که یمن به صورت مستقل خونخواهی خواهد کرد. حزب‌الله لبنان به صورتی دیگر و حشدالشعبی نیز به شیوه متفاوتی اقدام به خونخواهی خواهند کرد حتی احتمالا گروه های مقاومت در فلسطین و کرانه باختری رود اردن و غزه نیز هر کدام به شیوه خود به سمت خونخواهی حرکت خواهند کرد. صهیونیست ها با این اقدام خود از تمامی خطوط قرمز عبور کرده و اکنون ایران خط قرمزی برای خونخواهی ندارد.

کنعانی‌مقدم در مورد جایگاه آمریکا در افکار عمومی دنیا با توجه به این ترور، خاطرنشان کرد: انجام ترور هنیه در ایران به شدت بر فضای فاقد اعتماد قبلی می‌افزاید. لذا بسیاری از پرونده‌ها از جمله مذاکرات کشورهای منطقه با اسرائیل و آمریکا و همچنین مذاکرات کشورهای عربی در امور فلسطین و حتی مذاکرات‌هایی مانند مذاکره بین ایران و آمریکا در پرونده هسته‌ای تحت تاثیر این ترور قرار می‌گیرد.

کد خبر 1775284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha