درج مسجد «باب السلام» در مسقط در فهرست برترین مکان‌های جهان در سال ۲۰۲۴

مجله آمریکایی تایم، مسجد باب السلام در مسقط را در فهرست برترین مکان‌های جهان برای سال ۲۰۲۴ میلادی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عمان،  مجله آمریکایی «تایم» مسجد «باب السلام» در مسقط را در فهرست بهترین مکان های جهان برای سال ۲۰۲۴ قرار داد.

این مجله نوشت: ساختمان‌ها بلند و آسمان‌خراش‌های پیشرفته در خاورمیانه برای سال‌ها در کنار مساجد مجلل با طرح‌هایی الهام‌گرفته از معماری کلاسیک اسلامی بودند.

تایم گزارش داد: در سال‌های اخیر اشکال جدیدی از مساجد در شهرهای خلیج‌فارس ظاهر شده‌اند که اغلب با طراحی قدیمی اما به روش‌های جدید و غیرمنتظره ساخته شده‌اند.

این مجله آمریکایی اشاره کرد که سال گذشته یک شرکت طراحی عمانی «التقدم» از مسجد باب السلام در مسقط را که دارای ساختارهای مدور صورتی رنگ است، رونمایی کرد.

درج مسجد «باب السلام» در مسقط در فهرست برترین مکان‌های جهان در سال ۲۰۲۴

این مجله تاکید کرد: گنبد مسجد از بیش از ۱۶۰۰ چراغ بلورین به اضافه یک لوستر در بالای نمازخانه اصلی تشکیل شده است.

این مجله، مسجد باب السلام را به عنوان یک شگفتی مینیمالیستی مملو از نور طبیعی توصیف می کند که شاهکار معماری  به شمار می آید که یکی از مکان های دیدنی در استان مسقط است.

این مسجد در اوایل سال ۲۰۲۳ به هزینه بنیاد خیریه الجسر افتتاح شد.

عبدالرحیم الکندی، مدیر تحقیقات و ابتکارات فرهنگی دفتر تقدم می گوید: معماری این مسجد برپایه تحقیقات و تجربیات است. به همین دلیل به تحقیق در تاریخ مساجد براساس مطالعات تحلیلی سبک ها و اجزای آن پرداخته شد و تغییر آن در طول سال ها بررسی شد تا به شکل شناخته شده فعلی رسیده شد.

درج مسجد «باب السلام» در مسقط در فهرست برترین مکان‌های جهان در سال ۲۰۲۴

در طراحی این مسجد با بهره گیری از عناصر طبیعی با مطالعه حرکت باد و خورشید طرحی برای کاهش مصرف برق در نظر گرفته شد تا مسجد سازگار با محیط زیست شود. مسجد باب السلام در عمان به دلیل طراحی ویژه در فهرست بهترین مکان‌های جهان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است.

مجله تایم که به صورت هفتگی منتشر می شود یکی از قدیمی ترین مجلات آمریکایی است که اولین شماره آن در سال ۱۹۲۳ توسط هنری لوس و برتون هادن منتشر شد.

 این مجله که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک است، دارای نسخه اروپایی است که خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین را پوشش می دهد. یک نسخه آسیایی و یک نسخه کانادایی نیز وجود دارد.

درج مسجد «باب السلام» در مسقط در فهرست برترین مکان‌های جهان در سال ۲۰۲۴

کد خبر 1775296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha