حمله مخالفان اسلام به یک مسجد در انگلیس

پس از انتشار اخبار دروغین درباره مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی انگلیس، شماری از افراط گرایان این کشور به نیروهای پلیس و مسجد جامعه اسلامی در سالوت پورت انگلیس حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الدیار، شهرساوت پورت در انگلیس شاهد درگیری‌های خشونت آمیز بین یک جمعیت راست افراطی و پلیس انگلیس در خارج از مسجد جامعه اسلامی ساوت پورت بود.

این درگیری‌ها در پی یک کمپین اطلاعات نادرست رخ داد که ادعا می کرد یک جوان ۱۷ ساله که سه کودک را در یک کلاس رقص با الهام از تایلور سوئیفت کشت، مسلمان بوده است.

تنها یک ساعت پس تحصن هزاران نفر برای یادبود قربانیان حمله، صدها مرد نقابدار خارج این مسجد تجمع کردند.

مردان نقابدار به پرتاب کردن گلدان، آجر و سطل زباله به سمت پلیس ضد شورش اقدام کردند و یک خودروی پلیس را آتش زدند و برخی از شیشه‌های مسجد را هنگام این درگیری شکستند.

پلیس مرسیساید این خشونت را محکوم و اعلام کرد: یکی از افسران از ناحیه بینی آسیب دیده است.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که افسران پلیس پس از درگیری دچار جراحت روی صورت خود شدند.

پلیس تاکید کرد: گروهی از مردم که به نظر می رسید از حامیان انجمن دفاع انگلیس باشند، به سمت یک مسجد در خیابان سنت لوک در ساوت پورت حمله کردند.

افسران مستقر درحال حاضر با رفتار مجرمانه و خشونت طلبانه با پرتاب بطری و سطل زباله مواجه شدند.

این خشونت از آنجا آغاز شد که تامی رابینسون یکی از چهره های مشهور راست افراطی بریتانیا در بیانیه ای در پلتفرم ایکس نوشت که مردم خشمگین برای اقدامات شان توجیه داشتند.

وی مدعی شد که انگیزه آنها نگرانی های مربوط به مهاجرت بوده است.

رابینسون از انگلیس گریخت تا خود را «دور از دسترس مقامات بریتانیایی» قرار دهد، زیرا قرار بود در دادگاه به اتهام توهین به دادگاه حاضر شود.

اظهارات وی به شایعه ای در رسانه های اجتماعی مبنی بر اینکه مظنون از سوریه آمده است، اشاره داشت. در حساب های کاربری از جمله حساب با نفوذ «اندرو تیت» ادعای نادرستی مطرح شد که مهاجم یک مهاجر غیرقانونی بوده است.

کوپر، وزیر کشور انگلیس پیش از سوء استفاده از کشتن این سه دختر دانش آموز برای ایجاد تفرقه و انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت هشدار داد و گفت: این موضوع مربوط به کودکان و خانواده های آنهاست.

قبل از شروع خشونت، جامعه اسلامی ساوت پورت در بیانیه در فیس بوک نوشت: شکه شده و بسیار غمگین است.

کد خبر 1775301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha