حمله نژادپرستانه به یک مسجد در ایرلند شمالی

پلیس ایرلند شمالی تحقیقات خود را درباره حمله نژادپرستانه به یک مسجد در شهرک نیوتناردز در شهر بلفاست آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصراوی، در پی پرتاب بمب آتش زا به یک مسجد در شهرک نیوتناردز در شهر بلفاست در ایرلند شمالی در روز گذشته(شنبه ۲۰ مرداد)، پلیس ایرلند شمالی تحقیقات خود را برای این حادثه آغاز کرد.

پلیس اعلام کرد: در پشت این حادثه انگیزه های نژادپرستانه وجود داشته است.

حوالی ساعت یک بامداد به وقت محلی، یک مسجد در شهرک نیوتناردز مورد حمله قرار گرفت و  روی در و دیوارهای ساختمان آن نقاشی نژادپرستان ترسیم شد.

 پلیس گزارش داد: بمب آتش زا که پرتاب شده بود، مشتعل نشده است.

هاچینسون، بازپرس ارشد گفت: این حادثه به عنوان جنایت ناشی از نفرت تلقی می‌شود و من می‌خواهم یک پیام محکم به کسانی که این حمله را انجام داده‌اند؛ بدهم که این نوع رفتارها تحمل نخواهد شد و با هرگونه گزارش جنایات ناشی از نفرت به شدت برخورد می‌شود.

ایرلند شمالی از سرزمین‌های بریتانیاست که در شمال شرقی جزیره ایرلند واقع شده است. این سرزمین به همراه انگلستان، اسکاتلند و ولز، کشور بریتانیا را تشکیل می‌دهند. ایرلند شمالی در زمان‌های گوناگون، معمولاً به عنوان یک کشور، استان، منطقه یا بخشی از بریتانیا توصیف شده که البته این امر، تحت شرایط خاصی است.

ایرلند شمالی از نظر سیاسی دارای یک پارلمان واگذار شده با ۹۰ کرسی است. اما مردم آن در انتخابات‌ها و همه‌پرسی‌های سراسری بریتانیا نیز شرکت می‌کنند. پارلمان ایرلند شمالی در محلی به نام استورمونت در بلفاست قرار گرفته‌است. تشکیل پارلمان محلی و تشکیل دولت محلی در ایرلند شمالی نتیجه یک روند صلح طولانی‌مدت و سخت بود که در روزی موسوم به «جمعه نیک» به نتیجه رسید. این توافق سبب پایان یافتن دهه‌ها ستیز بین ملی‌گراها و سلطنت‌طلبان شد.

کد خبر 1776648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha