حدود ۱۰۰ کانون اصفهان در طرح اوقات فراغت ثبت نام کردند

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: حدود یکصد کانون این استان در طرح مسجد، کانون نشاط ثبت نام کردند.

«محمدتقی محمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به فعالیت های  اوقات فراغت کانون های مساجد استان اصفهان در فصل تابستان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح مسجد کانون نشاط برای دومین سال از سوی ستاد کانون های مساجد کشور در حال اجرا است که امسال حدود ۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری استان اصفهان در این رویداد ثبت نام کرده و مجری طرح در محله خود شده اند.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه بیش از پنج هزار جلسه کلاس در این طرح برگزار می شود، افزود: برنامه های اردویی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، کتابخوانی، مسابقه و اعتقادی در این طرح توسط کانون ها اجرا می شود.

وی ادامه داد: مشارکت جوانان و نوجوانان در برنامه های طرح مسجد کانون نشاط یکی از جلوه های ممتاز این برنامه محسوب می شود و از طرفی تنوع و جذابیت آن در ایجاد اقبال عمومی برای شرکت در چنین فعالیت های حائز اهمیت است.

محمدیان با بیان اینکه مدیران کانون ها برای شرکت در این طرح در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کردند و گزارشات خود را ارسال می کنند، تصریح کرد: کانون های فعال مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: تعدادی از کانون های استان اصفهان سال گذشته در سطح کشور حایز رتبه شدند.

سرپرست ستاد کانون های مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: جذابیت و تنوع برنامه و ارسال به موقع گزارشات منجر به کسب امتیاز برای هر کانون خواهد شد.

وی طرح نماز در کانون‌های مساجد را یکی دیگر از فعالیت های این مراکز برشمرد و اذعان داشت: این طرح در تعامل با بنیاد. فرهنگی المهدی اجرا می شود.

محمدیان به همکاری نهادهای اداری و شهرداری ها با کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: این همکاری ها در اجرای فعالیت های آموزشی و فرهنگی و یا برگزاری اردوها بوده که در کاهش هزینه ها نیز کوثر است.

وی به تیم سازی در کانون ها با جذب نوجوانان اشاره کرد و افزود: این قشر در کانون و مسجد برای اجرای فعالیت ها و تصمیم سازی مشارکت کرده و مسوولیت می گیرند که تعدادی از آنان نیز به اردوی آموزشی مشهد اعزام شدند.

کد خبر 1775307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha