معرفی وزرا با نگاه ارزشی و وفاق ملی دولت چهاردهم را قدرتمند و کارآمد می‌سازد

امام جمعه کرمان با قدردانی از مواضع انقلابی و تحسین‌برانگیز رئیس جمهوری؛ معرفی وزرا با تکیه به نگاه ارزشی و وفاق ملی را منجر به قدرتمندی و کارآمدی این دولت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ اول نمازجمعه(۱۲ مرداد) در ادامه سلسله مباحث درس‌ها و عبرت‌های عاشورا گفت: در حوادث تاریخی عموماً و در تاریخ اسلام خصوصاً، عواملی در پیروزی‌ها و شکست‌ها نقش داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: در جامعه اسلامی یکی از عواملی که در پیروزی‌های اسلام نقش اساسی داشته، بصیرت است و از طرفی بخش عمده انحطاط جامعه اسلامی به عدم بصیرت‌ها بر می‌گردد.
وی نقش خواص، نخبگان، متنفذین، مسئولان، طوائف و عشیره‌ها در تاریخ اسلام را با عنصر بصیرت قابل ارزیابی دانست و با بیان اینکه مردم نسبت به آینده دو گروه عمده هستند؛ گروهی که ادرکات و فهم آنها به محسوسات خلاصه می‌شود که این افراد تحلیل واقعی حوادث را مد نظر ندارند و دچار اشتباه محاسباتی هستند؛ اضافه کرد: اما گروه دیگری تحلیل درست از حوادث دارند و انسان بصیر تلاش می‌کند در جای درست تاریخ بایستد.
امام جمعه کرمان یادآور شد: مشکل عمده‌ای که در تاریخ عاشورا به عنوان یک عبرت باید مورد توجه باشد این است جمع کثیری از مسلمین آن روز دچار عدم بصیرت شدند و تحلیل آنان از اوضاع و احوال فقط معطوف به دنیا شد و بنی امیه هم از همین مسئله استفاده و دنیا را در چشم آنان قرار داد.
وی رمز مهم عبور صحیح از حوادث را بصیرت و تحلیل درست از واقعیات عنوان و بیان کرد: حتی توابین هم به موقع اقدام نکردند زیرا اقدام به موقع آنها در رکاب امام حسین علیه‌السلام حتماً سرنوشت عاشورا را تغییر می‌داد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: انسان بصیر آگاه، دارای تحلیل درست، با استقامت و آگاه به جایگاه حق هستند.

وی در خطبه دوم نمازجمعه به سالگرد شهادت شهید عباس بابایی، ایام ورود کاروان اسرای کربلا به شام به عنوان یکی از سخت‌ترین بخش‌های تاریخ کربلا و نیز به سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اشاره و تصریح کرد: خبرنگاری؛ رسالتی مهم و سرنوشت‌ساز است.

امام جمعه کرمان افزود: در طول تاریخ همواره با دو گروه خبرنگار مواجه هستیم؛ خبرنگارانی که مخلص، مجاهد، وظیفه شناس، صادق و در خط انسانیت و ایمان حرکت کردند و شهدایی از این گروه تقدیم تاریخ اسلام شد؛ حتی خبرنگاران غیرمسلمان وقتی در مسیر درست قرار گرفتند در راه آرمان‌ها جان خود را فدا کردند
و دهها خبرنگار برای اینکه مردم درست قضاوت کنند جان خود را در کنار مردم غزه فدا کردند.

وی گفت: گروه دیگری اما واقعیات را آنگونه که هست به مردم منتقل نمی‌کنند بلکه دروغ و صحنه‌سازی و اخبار غلط را در دستور کار قرار می‌دهند اما پیروزی از آنِ جبهه‌ای است که در طول تاریخ در جای درست می‌ایستد.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی به مناسبت ۱۸ مرداد، سالروز شهادت شهید حججی‌ و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم بیان کرد: دفاع از حرم یعنی دفاع از مکتب و آنها که از حرم حضرت زینب سلام الله علیها دفاع کردند تا دشمن بر آن مسلط نشود، در واقع از مکتب زینبی دفاع کردند.

وی به شهادت شهید اسماعیل هنیه هم اشاره و از ایشان به عنوان مجاهدی بزرگ یاد کرد که گروه تبهکار رژیم جعلی اسرائیل حیات او را برنتابید و این مجاهد بزرگ را که میهمان ما بود به شهادت رساند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در جغرافیای جهان اسلام رژیمی جعلی و غاصب و غده سرطانی را تشکیل دادند تا جهان اسلام را هر روز مورد آزار و اذیت قرار بدهد اما راه خروج از این وضعیت همان است که امام فرمود اسرائیل باید از بین برود.
وی با اشاره به اینکه دهها نفر از خانواده و فرزندان اسماعیل هنیه شربت شهادت نوشیدند و خود از اولین روزها در همین خط قرار گرفت و شهادت را فوز عظیم می‌دانست؛ گفت: او خود نیز در همین مسیر جانش را سر دست گرفته بود اما خونخواهی او وظیفه ما است و در آینده نزدیک آنچنان رژیم غاصب تنبیه خواهد شد که به خود اجازه ندهد در خاک ما به میهمان ما هجمه کند.

امام جمعه کرمان پشت صحنه این ترورها را آمریکای جنایتکار دانست که دست رژیم کوک‌کش را باز گذاشته و با حق وتو اجازه عمل به مجامع بین المللی نمی‌دهد و با ارسال سلاح‌های مرگبار او را مجهز می‌کند.

وی ادامه داد: اینها در جنایت و خون آشامی و قتل و غارت ثروت‌های ملت‌ها در تاریخ نمونه ندارند که امیدواریم با تنبیه این رژیم در آینده نزدیک درس بزرگی به او بدهیم که جبهه مقاومت او را تنبیه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی سخنان رئیس جمهوری در مراسم تنفیذ و تحلیف را انقلابی و قابل تحسین خواند و گفت: سخنان وی مواضع رئیس جمهور جمهوری اسلامی را به بهترین وجه بیان کرد که جای قدردانی دارد ضمن اینکه فرمایشات رهبری درباره وی حجت را بر همه تمام کرد.

وی با افزودن این مطلب که رئیس جمهوری فرزانه و دانشمند و صادق با نگاه انقلابی مسئولیت دولت چهاردهم را به عهده گرفته؛ ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهوری با نگاه وفاق ملی و ارزشی که در سخنان خود هم به آن اشاره داشت؛ بتواند همکاران انقلابی و متعهد و کارآمد را به مجلس معرفی کند تا با هماهنگی مجلس، دولت چهاردهم را قدرتمند، کارآمد و با کار جهادی در عرصه رفع مشکلات مردم شاهد باشیم.

کد خبر 1775348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha